Reglarna räcker. Om huset skulle röra på sig spelar det ingen roll vilken dimension reglarna har.
 
Om du skruvar de nya reglarna i timret så sitter de ju stadigt.
Och med rätt skivor så borde det bli stabilt.

Det enda som oroar mig är vad som händer i vinklarna mellan vägg och golv, och i hörnen mellan väggarna.
Kommer det att bli så stumt så rörelserna i husstommen inte medför något läckage.

Nu vet jag att jag målar fan på väggen, men som sagt, jag har lite fobi för keramik i trähus.
 
Det du beskriver är naturligtvis befogat, samt något som man skall ta med i beräkningarna. Men om man tänkbar alla nybyggen där man placerar ett badrum på andra våningen, borde det inte bli samma sak?
 
Greven1982 skrev:
Det du beskriver är naturligtvis befogat, samt något som man skall ta med i beräkningarna. Men om man tänkbar alla nybyggen där man placerar ett badrum på andra våningen, borde det inte bli samma sak?
Du måste ha det första badrummet på bottenplanet så jag tror inte det är så vanligt med badrum på ovanvåningen. Ska man ha klinkers på träbjälklag rekommenderar jag alltid att gjuta EPS,
 
Jag har jobbat som plattsättare i 14 år och sett många dåligt gjorda badrum, många i sportstugor byggda på 70 talet.
Det är få badrum som har haft sprucket kakel, där det har spruckit så har det oftast varit pga tappade grejer.

Dagens tätskikts folier är väldigt seg oavsett temp och det är nog så att en plastmatta skörare vid +10-12 grader som brukar vara std temp inomhus då det står tomt.
En varm matta är nog däremot mycket mer töjbar än en folie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.