Media Markt garanti hantering

  • Positivt

    13 Röster 44,8%
  • Negativt

    16 Röster 55,2%
  • Antal röster
    29
hsd
Har Ni positiva eller negativa erfarenheter av MediaMarkt när det gäller garani och deras hantering av eventuella reparationer/utbyten
 
Har bara utnyttjat den en gång med en trackball som inte fungerade som den skulle. De bytte ut den direkt utan att ens testa om det jag sa stämde så jag skulle säga "positivt"...
 
Min tvättmaskin var sprucken inuti så att vattnet sprutade rakt på elkopplingarna.
När jag kontaktade Mediamarkt rekommenderade de att jag skulle höra av mig till tillverkaren Samsung istället för det var ändå dem som skulle fixa det.

Vet inte om det är bra att jag sparade tid på att gå direkt på Samsung eller dåligt för att Mediamarkt inte ville sköta om kontakterna.
 
Körde in och skulle reklamera en trasig micro, fick till svar att det var hemservice på den och fick således asa hem den igen. Eftet en vecka kom reperatören och hämtade min micro.
Dagen efter så ringer han och säger att det inte alls är hemservice då den bara kostade 995:-
Åker in till media markt igen denna gången utan mickro som servicekillen har. Efter 2 timmars diskution och en jävla attityd på deras personal som inte ville erkänna att det inte var hemservice trots samtal med servicekillen så gick jag iaf där ifrån med 995 pix på fickan.
Kan tillägga att jag sätter inte min fot i den butiken igen. Fullständigt okunnig och otrevlig personal.
 
Krilleman
Jag reklamerade en TV som det var ett konstant pip-ljud i. Fick till svaret att så ska det inte vara, "vi skickar iväg den på service". När den kom tillbaka från denna service så skulle sambon hämta ut den efter jobbet. Dom klassades den som att det var normalt och hon fick betala 649:- för service avgift. Annars fick hon inte med sig någon TV hem.

Tyvärr betalade hon.

Har aldrig satt min fot där igen.
 
Jag köpte diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och ett pyttelitet kylskåp där för nåt år sedan. När jag fick av emballaget på diskmaskinen var den naturligtvis tillbucklad så jag fick asa tillbaks den men det var inga problem, fick en ny.
Bra priser på Siemens och trevlig personal, Linköping.
 
Varning. Behandlar sin personal som skit!
 
Min fru hade en mobiltelefon av "mellanklass". Den gick sönder efter c:a 14 månader (MediaMarkt= 1 års garanti).
Åkte till butiken och de kollade och det visade sig att Fabriken hade 24 månaders garanti !
Fick vänta 2 veckor innan servicestället sade att det inte gick att laga. Fick välja mellan pengarna tillbaka eller en av fjolårets "värstingmodeller". Valde ny telefon av fjolårets modell!
Ganska bra deal tycker jag.
 
Mediamarkt har skött sig de gånger jag behövt reklamera. Hos Elgiganten var det sämre, där var jag tvungen att skriva under på att betala för att få tillbaka produkten om serviceverkstaden bedömde felet som "ej garanti".
 
Kolla in Plus på SVTPlay avsnittet som gick 2a april 2015. Herrejävlar hur de behandlar en 11 årig pojke. Tvingar honom att gå till ARN och låter nästan som om MM kommunikationsansvariga njöt när hon kommenterade PLUS reporterns kommentar om att pojken borde få tillbaka sina 8000kr inte 500 kr. Då svarar den idioten http://www.svt.se/plus/se-program/plus-avsnitt-7-1 spola fram till 52:30 och lyssna på svaret och hånskrattet, fanimej det jävligaste jag har hört.

Hon lär väl inte få ha kvar jobbet efter den kommentaren.

MM kommer att förlora i ARN och tvingas betala sin kund som då inte kunnat använda sin dator på säkert 8 månader.

MM har via SVT gett Sverige en skollektion i hur man gör sig av med kunder.

Kommer aldrig att sätta min fot innanför dörrarna till MM, inte ens på deras parkering.
 
Jag tycker fortfarande att MM är ett utmärkt ställe att klämma och känna på produkter.
Jag skulle däremot givetvis aldrig köpa något där!
Handlar gör jag oftast på Netonet, det är enda stället som har minst 2års garanti på det mesta dim säljer.
 
H
MM där handlar man inte. Har hört lite för mycket om deras metoder.
 
Man blir ledsen av och höra hur MM beter sig, far och son i programmet verkade ju vara världens snällaste personer, kanske för snälla.

Har jobbat med radio/TV service för 25 år sedan, då alla butiker hade egen service, aldrig behövde någon apparat skickas för service, allt löstes på några dagar.

Allt jagande efter lägsta pris gör att bara MM och Elgiganten samt några E-handels företag överlever, service är satt på undantag och tar flera veckor, ibland månader.

Tråkig utveckling av branschen.
 
Jag har faktiskt god efraenhet av MediaMarkt har köpt två systemkameror där av halvdyr modell. Säljaren var både kunnig (!!), hjälpsam och trevlig och jag fick prova alla kombos jag ville. Fick dessutom bra paketpris så hade inte köpt det billigare. När ett av objektiven började fokusera dåligt var det bara att åka förbi o lämna det. Blev bra bemött då med.

Köpte en bärbar dator som jag öppnade och provade men blev missnöjd. Hade varit förutseende och gjort en disk image innan första start så jag kunde återställa den till ouppackad, var oxå extremt försiktig med dator och emballage. Åkte tillbaka o sa som det var och efter de packat upp o synat av den fick jag lämna tillbaka den.
 
MediaMarkt Norrköping; fick en vattenkokare en gång i present som gick sönder ganska snart. Tyvärr fanns inte kvitto kvar men butiken kunde fixa fram en kopia ändå, och jag fick en ny kokare. Den gick också sönder, hade inga problem med butiken att byta igen och den gången gick jag upp ett snäpp i kvalitet. Sen dess har den funkat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.