A
det är i alla fall en ungrare och nofrost i frysen
ett kylsystem, kyl och frys kyls samtidigt

du har en snabbinfrysningsknapp,-- prova att aktivera denna och se om du får det kallare
kylan mäts för övrigt i kyldelen och då "åker frysen med"

hur gammalt är skåpet?
du har 3 års reklamationsrätt vilket jag tycker du skall använda!
Har du provat att bryta strömmen för att nollställa elektroniken?
om du tittar in i frysens tak bakom gallret ser man aluminium flänsarna eller är det en massa snö?
kan du höra om fläkten i frysen går?
 
Redigerat av moderator:
A
kåpan lossas för övrigt genom att ta bort skruven innanför lampglaset.
 
Just nu är det som vanligt i både kyl och frys så nu är det även svårt att prova olika saker just för att det fungerar. Men nästa gång det blir så, så ska jag prova massor!

Tog nyss ut kylen och det ser helt normalt ut på baksidan vid kompressorn och så.
Skåpet visade sig vara från 2013, så det får bli ett samtal imorgon och se vad som sägs.
Strömmen är bruten så nu lär det vara återställt.
Bakom gallret syns några mm is på slingorna. Detta borde väl vara normalt. Ska lägga märke till det nästa gång det blir varmare i frysen.
Ingen fläkt som går vad jag kan höra. Dock så brukar man höra den ibland när den snurrar, för då låter den (som en propeller), så det lär jag också ta upp imorgon när jag kontaktar Electrolux.

Tack för tipsen. Återkommer med vad Electrolux kommer fram till.
 
Tänkte uppdatera tråden och en tekniker var hemma och felsökte. Visade sig att det inte var ordentligt tätat baktill på kylskåpet. Var någon massa likt häftmassa som trycktes in i hålet där slanggenomföringen gick. Nu fungerar det perfekt igen :)
 
  • Gilla
MarcusBjork och 1 till
  • Laddar…
A
Va bra
vad sa han om propeller ljudet då?

permagum heter det som liknar modell-lera

fick du det på reklamation?
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
MarcusBjork
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.