I
Explorer stöds inte längre, Firefox blev nedlusad av reklam, så nu har jag installerat Opera. Hittar inget AddBlockplus till Opera men annars blev det fart i datorn. Å andra sidan var det det med Firefox också tidigare.
Kan jag förvänta mig att samma sak händer med Opera med tiden? Och vad är det som händer? Elgigantens hemsida blev så lappad med reklam att jag inte såg sidan och likadant oavsett vilken sida jag gick till, gick helt enkelt inte att använda, bra reklam som gör att användaren släcker ner.:wow:
Nu har jag reklam på BH men dock inte så att det täcker hela skärmen, på elgiganten fanns inget som inte hörde dit.
Är Opera bra?
 
ion skrev:
Är Opera bra?
Är en gammal XP-dator bra? ;)
 
XP är obsolet, datorhistoria. Är datorn för slö eller du inte vill kosta på en ny Windowsversion så kör Linux, Ubuntu brukar funka bra.
 
Jag tror Google Chrome fungerar ganska bra i Win xp.
Xp används fortfarande i nc maskiner och i vissa fordonsprogram så den är nog inte helt ute ännu.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Jag har en gammal dator med XP, som jag startar någon gång per månad.
Inget fel på den, men det kommer ju tyvärr inga fler säkerhetsuppgraderingar.
Men Firefox med Adblocker installerat är alldeles utmärkt!

(OT men efter XP så tycker jag Microsofts OS bara blivit sämre från användarsynpunkt)

PS
Att jag har en nyare dator nu är för att jag behövde en 64-bitars processor.
Annars hade den gamla XP-maskinen räck till bra.
 
Redigerat:
Kör även jag XP på en dator och win7 64bitars på den andra.
Har även en Ubuntu skiva som kommer fram ibland då jag hjälper någon stackare med en krånglande hårddisk och förlorade kort.
Har även win8 på frugans dator och den hatar jag.....:mad:
 
Mikael_L
Du kan prova att ta ner "tiny XP" från pirate bay. Då käkar OS'et bara 30-40Mbyte internminne (om jag minns rätt) och processorn går öht så lätt som det finns möjlighet till.

Sen firefox med adblock + noscript som tillägg.

Då ska du kunna surfa halvhyggligt med 1GHz prcessor.

Så får du sen tillåta script från önskvärda siter, godkänn t.ex. bhstatic på byggahus.
Men var restriktiv om du har slö dator. Det är flash, java och sånt som saggar ner datorn vid surfande.
 
I
Provade igen med FireFox men det är oförändrat.
Går jag till elgiganten och vill titta på kameror så kommer erbjudanden från konkurrenter. Samma om jag tittar på badrumsmöbler hos bauhuse, rent kaos.
Jag kör 13år gammal IBM 2,4 GHz. Java har jag rensat bort, men ok jag har en massa annat som säker gör det trögt, men det är mest reklamen som irriterar. Var rensar man FireFox? förr kom det på startsidan att man kunde installera om för att fräscha upp läsaren.
Det är något i denna dator som är fel, har provat de andra och de funkar.
 
Malwarebytes och spybot destroy brukar rensa bra, sen ett Avast gratis antivirusprogram!
 
I
Tallguy196 skrev:
Malwarebytes och spybot destroy brukar rensa bra, sen ett Avast gratis antivirusprogram!
Spybot har jag kört Avira och CCleaner och Tuneup Pro och Fast Cleaner också. Avast hade jag ett tag sen ville de ha betalt, så det blev Avira igen. Tror jag får prova systemåterställning. Problemen började förra veckan med att något stängde ner AdBlock Plus, vi liksom kivades, jag aktiverade och något annat stängde. Idag ser det ut att finnas men tydligen fungerar det inte som tidigare.
Nu kan reklamen inte ens hålla sig till ämnet, tittar jag på en dator så vill de att jag ska köpa en bettskena. Kanske ingen dum ide ändå.:rolleyes:
IMG_1653.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har installerat om Adblock, samma skit. Såg att det fanns till Opera med.
 
Redigerat av moderator:
Jag är förvånad över bilden du visar.

Körde igång min gamla XP-dator från 2002 för att kolla.
Så här ser sidan du visar ut i min Firefox med Adblocker installerat
Ny(tt) Bitmappsbild.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite uppdateringar fanns där allt. Rörde väl mest Office iofs
säk.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och som en bonus hittade jag denna gamla goding, daterad den ‎10 ‎mars ‎2002, ‏‎23:57:18 :)
hands free.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör Google Chrome på min gamla XP dator.
Jag tror dock du har fått något malware på den, det där är inte "vanliga" annonser.
 
Verkar vara många flikar öppna också ( eller så är jag inte van vid din inställning av programmet)? OM det är många flikar öppna och "en gammal XP-dator", så kanske minnesbrist också kan försämra funktionen. Ser ju nästan ut som om den visar ALLA reklaminslag från ALLA öppna sidor samtidigt :(
 
Det är inte flikar man ser utan ett verktygsfält med bokmärken.
 
OK, då har jag inga andra ideer än att datorn måste ha virusprogram installerat. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.