Har nu letat efter skoskåp som jag skulle vilja ha men hittar inte i den stl jag vill ha.
Nu är min plan att bygga ett skoskåp då jag inte hittar i den stl jag vill ha till min hall.
Nu är min fråga vad man ska ha för material till själva stommen, sedan till själva skåpet?
Just nu står det helt stilla i hjärnkontoret :wow:

L*H*D kommer att vara 100*50*20
Någon som har något tips????
 
Har du några bilder på hur du hade tänkt att det skulle se ut ungefär? Täckmålat? Laminat? Trä?
 
v_ggh_ngda_skosk_p_hall_080622.jpg
 
bild-731430.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill ha liknande som på förra bilden men.öppna som detta skåp.
 
Mdf blir billigt och bra men kräver att du ägnar en del omtanke med kanterna. Ska du sprutmåla eller penselmåla?
 
Theofils har inredning för skoskåp liknande som bilden ovan. Och man kan handla som privatperson. Börja där så får man rita efter det. Om det inte passar ja då får man väl bygga luckorna själv. Material är nog lite valfritt men jag skulle nog undvika mdf i stomen men lukorna kanske.
Limträ eller hobbyskiva som det brukar kalas för vilket jag egentligen inte förstår varför. För det är väl inte svårare att lära sig vad en limträskiva är för något än vad en hobbyskiva är för något. Nåja det var bara mina funderingar.

Pär
 
Om man vill förenkla lite kan man t ex köpa ett ikea skåp ex. Hemnes. Såga av på mitten eller bara ta beslagen till skolådorna (knepig konstruktion). Har själv ett hemnes i hallen som jag gjort om toppen så det även är fönsterbänk/bräda.
 
  • Gilla
oppo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.