Det verkar väl praktiskt, men hur är det med rengöringen av automatrollern efteråt? Risken är att det tar så mycket tid och besvär att det blir enklare än att använda en vanlig roller.

Men ska man måla taken i ett helt hus kan jag tänka mig att den har sina fördelar.
 
S
Fred vom Jupiter skrev:
Det verkar väl praktiskt, men hur är det med rengöringen av automatrollern efteråt? Risken är att det tar så mycket tid och besvär att det blir enklare än att använda en vanlig roller.

Men ska man måla taken i ett helt hus kan jag tänka mig att den har sina fördelar.
plus vikt av 500ml färg. vilket egentligen inte är värst mycket
 
Hur fyller man på färgen? Om man ska hälla i den i en behållare så slipper jag helst det slabbet. Jag har sett en annan modell där man liksom suger upp färgen i behållaren men det lär nog bli nästan lika kladdigt som med vanlig roller.
 
S
Fred vom Jupiter skrev:
Hur fyller man på färgen? Om man ska hälla i den i en behållare så slipper jag helst det slabbet. Jag har sett en annan modell där man liksom suger upp färgen i behållaren men det lär nog bli nästan lika kladdigt som med vanlig roller.
gör man rätt så blir det inte mycket kladd
 
Hur långt kommer man med en halv liter färg? Kommer färgen fram till rollern om du målar i taket?
Jag är ganska tveksam men kör på, du förlorar inte så jättemycket pengar och kan berätta sedan!
 
Wagner har varianter av denna och det verkar inte så dumt. Påfyllning och rengöring sker genom att man "pumpar" med skaftet. Wagner har även en motoriserad version: http://www.wagnerspraytech.com/products/rollers-pads/rollers/smart-flow-roller/

Finns även varianter med tillbehör till "airless-pumpar" med ett skaft som man har roller på. Lite enklare påfyllning men klart större investering och mer att rengöra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.