😄
Någon som har vet nått bra sätt att rengöra systainers?
Har ett gäng som ser lite tråkiga ut och har testat med t-röd men funkade inte.


(Löjligt, jag vet men jag vill ha rena, fina saker)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den nya ser mycket trevligare ut!
 
Mikael_L
I inlägg #37 i denna tråd tipsar jag om Texet dusch peeling tvål som handrengöring.
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/174966-handskar-och-karringar.html

Denna, som jag alltså redan har hemma, skulle jag själv testa med då jag har upptäckt att den fungerar utmärkt till diverse smutsiga plastsaker och verktyg, liknande ditt problem.

Kanske svårt att få tag i, så det kan kanske vara idé att prova med Biltemas, som även den har en mild slipeffekt.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Handrengoring-36980/
 
Vad är det för smuts?
 
Nackdelen med slipmedel är att du får en yta som sedan blir ännu lättare smutsig.
 
Mikael_L skrev:
I inlägg #37 i denna tråd tipsar jag om Texet dusch peeling tvål som handrengöring.
[länk]

Denna, som jag alltså redan har hemma, skulle jag själv testa med då jag har upptäckt att den fungerar utmärkt till diverse smutsiga plastsaker och verktyg, liknande ditt problem.

Kanske svårt att få tag i, så det kan kanske vara idé att prova med Biltemas, som även den har en mild slipeffekt.
[länk]
Har sådan handrengöring, få bli ett test.
Bilbutterix alltså.
 
Redigerat:
Lutte skrev:
Vad är det för smuts?
Jord/lera eller liknande.
Ibland ser det ut som en rugbyplan när det regnar på byggena.
Säkerligen blandat skit från händer också.
 
13th Marine skrev:
Nackdelen med slipmedel är att du får en yta som sedan blir ännu lättare smutsig.
Kanske kan impregnera med något?

Vad fan är det här, jag måste ju ha någon störning, funderar seriöst på att impregnera verktygslådor för att dom inte ska bli smutsiga...😳
 
  • Gilla
jonmo och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
13th Marine skrev:
Nackdelen med slipmedel är att du får en yta som sedan blir ännu lättare smutsig.
De handrengöringar jag föreslår har inget kraftigt slipmedel. Jag tror att det är typ små plastkulor.

Men använder man det måttfullt så tror jag inte det blir slipmärken gör någon direkt skada.
 
Prova Black Box. Det är en hink med rengöringstrasor som tar bort det mesta.
 
hantverkare1 skrev:
Jord/lera eller liknande.
Ibland ser det ut som en rugbyplan när det regnar på byggena.
Säkerligen blandat skit från händer också.
Testa 5-56 eller liknande det funkar oftast och sen fuktig trasa med lite yes om du får rester av rotlösaren.

Sen vaxar du lådorna med vax för plast så slipper du få skit som sitter
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1: Plastimpregnering har jag inte hört talas om, men det kanske finns, annars ska väl flytande silikon fräscha upp blekt plast på bilar, kanske funkar här med?

Mikael_L: Ja det borde vara snällare.
 
Googlade black box, hittade tv-serie och flygplans-grejer?
 
Torkdukar från ahsell
 
"Magiska" svampar hade med största sannolikt löst det snabbt. tar bort märken efter aluminium på plast och porslin. Nu senast hade dottern utökat sin "målarduk" till de relativt nymålade väggarna. Blandade vaxkritor va inga problem.
http://www.ebay.com/itm/100PCS-Cleaning-Magic-Sponge-Eraser-Melamine-Cleaner-Multi-functional-Foam-White-/291373899094?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43d73cdd56
Kommer inte på nåt specifikt säljställe, men typ City gross har säkert. Mina köper jag från ebay.

Fredrik
 
Går det inte använda alkaliskt avfettning? typ alfanol HD grön med svag blandning och lite högtryck på det...
Sen lämnar du in dom på MrCap eller Ditec....;)
 
  • Gilla
Haba_tsutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.