Tänkte fästa en bärande regel i hus väggen, Vad bör man fästa den med? antar att spik inte duger, men kanske nån typ av expander skruv?
Till saken hör åxå att det är ett hus av puts, ett sånt med trä+puts+hönsnät och vass. Jag ska bräds fodra huset samtidigt och tilläggs isolera. Jag har på andra väggar spikat upp reglar med 150mm spik. Men eftersom bär regeln till altanen blir fäst i denna regel så kanske man borde skruva fast den udersta regeln på denna vägg.
Är det kanske bättre att gjuta plintar efter husväggen åxå?

MVH Anders
 
Jag tycker att om du gör för stor åverkan på huset så ska du gjuta plintar. Vad har du för material under putsen att fästa i?
 
under putsen så är det hönsnät, sen vass, sedan liggande brädor och sedan reglar, så jag fäster in i reglarna. Först lägger jag ju på regel till bräds fodringen och sedan bräds fodringen och sen uppå där så kommer då bär regel till altan.

MVH Anders
 
Ja, i så fall kan du ju fästa i huset.
 
men ska jag fästa med expander skruv eller trä skruv eller nått liknande?

MVH Anders
 
8) Satsa på Fransk skruv:

24815.jpg

:D
 
ok, men vilken längd rekomenderas då?
Är det bättre med fransk skruv än expander?

MVH Anders
 
expander kan du ju inte använda i trä, använd istället så långa skruv som det bara går
 
hur tjocka bör dom vara och hur tätt ska dom sitta?
Räcker det med 100mm långa? eller ska det va längre?

MVH Anders
 
Hur tjocka är väggarna? Kör på med det längsta som går.
 
abel48 skrev:
Räcker det med 100mm långa? eller ska det va längre?
100 mm långa kan du använda för att sätta upp en regel som är 34 mm tjock. Har du 45 mm regel bör skruven vara minst 135 mm. Sätt dom på c/c 600 så blir det stabilt. :D
 
ok tackar för svar, regeln är 50mm och väggen är tjock då det är tillläggs isolerat, bakom det så är det puts, vass, nät, träpanel och sedan regel. Så jag behöver nog långa....


MVH Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.