Har planerat för framtida garagebygge å vill kunna nyttja de till att meka i, lite dålig tomt för att få plats med den storlek på garage jag skulle vilja ha, så får kompromissa lite, kan få till invändig bredd på ca 5 - 5,5m Max. Å längden kan ja dra ut deståmer istället säg ca10m, duger det som mekgarage, eller kommer de kännas för smalt ?
 
Ptja, mekplats för vanliga bilar funkar det ju bra, men ska du in med någon gammal fullsize kan det ju bli lite trångt.
 
har du helt fritt på båda sidorna skall det nog räcka. Sällan man behöver vara på bägge sidorna samtidigt.
 
Ja det beror ju helt på vad du har för bilsmak.

Har man en liten riskokare som jag så räcker 4,5m bredd så länge man håller det fritt på sidorna. :)
 
Kan du få till 5,5m bredd så blir det bra, sedan ju längre desto bättre som flickan sa :)
Fundera på om du kan få in en lyft av något slag, är guld värt.
 
Självklart är fullsize 50-tals jänkare som ska in fram över, just nu är de en cheva suburban-80 som får stå för V8 mullret här. Å nog e den fullsize så de räcker hehe.
Ja en lyft av nå slag känns ju bra när man endå kostar på å bygger.
Ja man kanske måste hålla sidorna rena då, å bygga några meter till på längden för att få plats med bänkar, svetsar, pelarborr, bandslip mm bra å ha maskiner :) å en del förvaring
 
Skippa bänkar och stora stationära maskiner längs sidorna och försök istället att ha allt det framför bilen. Verktygstavlor och verktygsvagnar kan du ju ha längs sidorna. Får du till en bredd på drygt 5 meter så har du ju 1,5 meter fritt på varje sida av bilen vilket är helt okej. :)

Ska du ha in en lyft så kan jag rekommendera en höglyftande saxlyft. En pelarlyft kommer till 99% av tiden att vara i vägen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.