Hej
Jag har fått flera mail om att en att ämnet "Bastu löser ut jordfelsbrytare" har uppdaterats. Bland annat 4 mail idag, trots att ämnet inte uppdaterats. Vad jag kan se är alla dagens mail identiska, och har skickats klockan 06:31, 16:34, 16:48 och 16:44

/Lidd
 
Vidarebefordra gärna två av mailen till mig (per@byggahus.se) så att vi kan titta närmare på det.
 
Per Eskilsson skrev:
Vidarebefordra gärna två av mailen till mig (per@byggahus.se) så att vi kan titta närmare på det.
Du har mail
 
Jag har problem med att länken i mejlen inte finns/fungerar. Detta gäller vid bevakning av ämnen/delforum inte en specifik tråd där det fungerar fortfarande. Det känns som om första delen av länken har försvunnit, det enda som kommer med är "forumdisplay.php?f=60".

Även jag får även väldigt många mejl utan att det finns uppdateringar i tråden eller ämnet.
 
Har samma problem jag med att länkarna är sönderklippta, i mitt fall är det tänkt att peka på specifika trådar men det fungerar inte som det ska. Som du kan se nedan saknas väsentliga delar av länkarna.

showthread.php?t=250623
showthread.php?t=250623&p=2171433#post2171433
 

Bästa svaret

Lidd skrev:
Hej
Jag har fått flera mail om att en att ämnet "Bastu löser ut jordfelsbrytare" har uppdaterats. Bland annat 4 mail idag, trots att ämnet inte uppdaterats. Vad jag kan se är alla dagens mail identiska, och har skickats klockan 06:31, 16:34, 16:48 och 16:44

/Lidd
Idag när vi uppdaterade en kritisk bugg sajten så kom vi på vad det är som gör att man ibland får flera likadana norifieringsmail från trådar som inte uppdaterats. Det är strax efter vi publicerat som det skickas ut notifieringsmail på nytt. Med stor sannolikhet uppdaterade vi sajten tre gånger på kort tid eftersom de första uppdateringarna inte gick bra.
 
  • Gilla
Lidd
  • Laddar…
Bjurran skrev:
Har samma problem jag med att länkarna är sönderklippta, i mitt fall är det tänkt att peka på specifika trådar men det fungerar inte som det ska. Som du kan se nedan saknas väsentliga delar av länkarna.

showthread.php?t=250623
showthread.php?t=250623&p=2171433#post2171433
Denna bugg ska vara fixad nu. Bekräfta gärna att det fungerar.
 
är det samma bugg som gjort att jag sista tiden inte fått några mail alls om uppdaterade trådar?
Idag (fredag) på förmiddagen började det fungera igen.
 
Nej, jag tror att det beror på något annat, men jag kan inte förklara det.
 
Per Eskilsson skrev:
Denna bugg ska vara fixad nu. Bekräfta gärna att det fungerar.
Länkarna i mailen har varit korrekta under senaste tiden för mig i alla fall.
 
Problemet har fixats i etapper. Senast fixades det för de som valt att få mail en gång om dagen. Hoppas det funkar för alla nu. Annars får ni säga till.
 
Tack Per, nu verkar jag bara få rätt mail när ett ämne har uppdaterats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.