Svar : X 64 cm
Motivering:det vore coolt att vinna.Är på G att bygga upp vårt kök i vårt nybyggda hus.Där märke av vitvaror ej är bestämt.Där skulle en RetroGorenje lysa upp i storstugans sken istället för en standardkyl
 
Svar: X 64

Motivering: Riktigt snygg apparat, en sån behöver vi. Snygg från alla vinklar vilket är viktigt för oss efterssom den inte har en nisch att stå i, den är också tyst nog att funka i vår öppna planlösning!
 
Svar: X 64

Motivering; När vi byggde om köket hade vi bara plats för en stapel. Fick bli ett kombi kyl/frys. Det var fel val, för liten kyl och för liten frys. Rädda mig från kylskåpstetris och nervsammanbrott. Jag behöver ett helskåp, att det är snyggt kommer dessutom att hela min,efter felval, sargade själ !
 
Svar 64 cm

Skulle vilja haft en riktig original-retrokyl men med tanke på miljön passar nog denna bättre i vårt kök!
 
Svar X

Ska renovera min mors kök i en förortsfemma, och budgeten är tajt. Har planerat en billig kyl/frys från IKEA. Men att kunna ställa in ett retrokylskåp från Gorenje skulle verkligen höja ribban på det nya köket avsevärt!

Screen Shot 2015-02-05 at 15.11.22.png
 
Svar: X 64cm

Precis min stil. År trött på mitt tråkiga 90-tals kylskåp, skulle gärna byta ut den.
 
X 64cm
Mitt lilla hus
byggt 1867, ju
kräver en cool kyl
 
Svar:
X 64 cm

Motivering:
Har nyligen flyttat till mitt första hus och håller på att inreder och kommer väl göra det ett par år framöver. Kommer väl inreda lite retro i modern tappning på mitt egna lilla vis:). Har sneglat på kyl som liknar denna tidigare då de är helt underbart snygga men smakar det så kostar det också så det får vänta, om jag nu inte går och vinner.
 
Juryn hade ett svårt val denna veckan. Tre finalister skulle kapas ner till en och efter långa överläggningar föll valet slutligen på Murak som nu ska få överraska sin respektive. Stort grattis önskar vi på redaktionen!

Motivering: "Jag är med i tävlingen för min sambos skull. Vi är i full färd med att bygga nytt hus och försöker spara varenda krona för att ha råd med kontantinsatsen, vilket bland annat resulterat i att hon inte kan få den Gorenje Retro kyl som hon helst skulle vilja ha och vilken hon suktat efter i flera år. Varje gång vi går i en vitvarubutik där de säljs så stannar hon och tittar på dem. Hon vet inte att jag är med i tävlingen, så det hade varit en rolig överraskning för henne om vi vann."
 
  • Gilla
Enla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.