Snubblade på denna film som visar hur GVK kontrollerar tätskikt https://www.youtube.com/watch?v=RS4RWa5qPZQ

Om alla som bygger badrum i sitt avtal med hantverkaren lade in en liknande kontroll så skulle det troligen bli färre missnöjda kunder :)
 
  • Gilla
myrstack och 1 till
  • Laddar…
Kanske framtiden för både bkr och bvk med obligatoriska besiktningar av tätskikt innan plattsättning och denna genererar intyg som behövs för försäkringsbolaget. Skulle ju vara ett sätt för både hemmapulare att få en inspektion innan det är försent och ta bort en del skräckexempel som dyker upp på forumet då och då
 
Kontrollerna som sådana är ju inte så svåra och en sån där vaccumgrunka borde man ju enkelt kunna bygga själv för att testa :)
 
En plexaiglasskiva med ett hål gängad för den där manometern och sedan med en gummilist för att täta så är man ju hemma
 
AndersMalmgren skrev:
En plexaiglasskiva med ett hål gängad för den där manometern och sedan med en gummilist för att täta så är man ju hemma
Ja, precis! Har man detta dokumenterat till försäkringsbolaget så har man ju utbetalningen som i en liten ask :)
 
Du måste dock trycktesta varje kvadratcentimeter av tätskiktet om du ska vara helt säker :D
 
Jag tätar dörr och fönster och vaccumsätter hela badrummet :D
 
Får mig att tänka på denna klassiska filmscen
totalrecall09_6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Nu tänkte jag ju släppa ut hantverkaren innan iofs. Men det är klart, är det inte tätt så..... :D
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Detta håller inte, metoden måste ju vara svår och kräva dyra verktyg. Nu spårade det ut med Biltema direkt. Är det enkelt dessutom och blir generellt krav har vi ju Anticimex överallt igen och vad har vi åstadkommit då ? :x
 
Man borde kunna åstadkomma samma sak med en Festool dammsugare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.