Jag har sökt med ljus och lykta efter recensioner om Passion Spas produkter men hittar verkligen ingenting......

http://www.passionspas.se/

Passion spa skall visst vara ihopskruvade i Nederländerna med komponenter tillverkade i Asien utav Fonteyn.
Fonteyn skriver på sin hemsida att dom är europas största leverantör utav utespa men trots det hittar jag INGEN som har ett sådant spa hemma :confused:

Finns det någon här kanske som har ett sådant hemma eller har erfarenheter från Passion Spas?

Som alla andra så letar jag efter det bästa och billigaste spabadet, men vill helst inte betala mer än 70.000:- för ett med 6platser. Viskan, HotSpring, Arctic Spas och alla andra fina märken är tyvärr alldeles för dyra för min plånbok och smak.

Tacksam för svar!
 
Finns de i mellersta Sverige? Man är ju mest nervös över att något ska hända utan att de har en serviceorganisation i närheten.
 
spaprincess skrev:
Finns de i mellersta Sverige? Man är ju mest nervös över att något ska hända utan att de har en serviceorganisation i närheten.
Vet faktiskt inte vart i sverige deras säte är.... Nej man vill ju gärna ha snabb service på en såpass dyr produkt.

Tycker att det är konstigt att av över 500 pers som läst inlägget så är det inte en enda utav dom som någonsin hört talas om varken Passion Spa eller Fonteyn spa.
Deras marknadsandel här i Sverige kanske inte är så stor :/
 
Hej
Jag trodde jag dammsög marknaden innan jag köpte vårt har aldrig hört om märket .
 
Ute-spa.se verkar vara samma företag inget org nr eller namn på ägaren verkar skumt
 
A
Mig veterligen är det Pooldrottningen som är agent. Har köpt ett Passion Spa / Plesure som jag förhoppningsvis får inkopplat på tisdag. Kan återkomma med Intryck.
Hade kikat runt en hel del innan jag slog till på detta. Känns ok än så länge, men det är klart, jag har ju inte kopplat in det än.
 
Verkar betryggande kolla upp dom på alla bolag F skatt avregistrerad konkurs inledd.............
 
A
Pool & Kamindrottningen försäljning, registrerat 2014? Ok. Då får du tydligen upp andra uppgifter än vad jag får upp när du söker.
 
Jag sökte på pooldrottningen som du skrev visste sen innan dom var på väg att gå i kk LH group är på g med tydligen
Pool&kamindrottningen är samma ägaren son/släkt ....
 
A
Ok. Hade ingen aning.
Får se hur badet och eftermarknaden fungerar köpte lokalt av ÅF. Hoppas på töväder för fyllningens skull.
 
Fyll från duschen så du får lite grundvärme när jag fyllt vårt viskan Ekerö så har jag haft ca 15 grader och dagen efter så är det lagom varmt .
 
A
Gjorde så. Smidigt att gängan på Gardenakopplingen passade på duschblandaren.
Frågade om eftermarknad, och fick till svar att detta var outsourcat till samma serviceorganisation som ansvarade för flera andra tunga varumärken. Får hoppas att jag inte behöver använda dem........

Fått jättebra respons från den lokala återförsäljaren i Halmstad. Kändes bra att kunna både provsitta torra kar, och höra ljudnivån från kar som var igång.
 
Grattis! glöm inte å rulla dig i snön i halvtid
 
Tyckte inte företaget som representerar passion i Sverige gav ett speciellt seriöst intryck när jag gjorde mina efterforskningar. Svåra att komma i kontakt med. Svårt att få se produkten i verkligheten innan köp osv.
Sedan vill jag minnas att det fanns skulder eller en konkurs i ett annat bolag hos en av dom som står bakom.
Mobilnummer som anges på hemsidan ej reggat. Bolaget bakom heter http://www.allabolag.se/5568887193/RPS_Fritids_import_AB
Bara ringa kfm och kolla aktuell skuld. Både på bolaget och bolagsmän.

Spa-branschen verkar locka personer med skumma affärer. Vet flera åf där personerna har flera 100.000 i skulder.
 
C
Leta begagnat! Det finns (fanns) på Blocket där vi köpte vårt Hot Spring för kanske 10 år sen....Badet är likadant nu som när vi köpte det o det är säkert 12- 15 år gammalt!

Satsa på kvalite= billigt i längden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.