Hej!
Denna veckan tänkte jag göra en beställning på controller och diverse z-wave prylar.
Har nu suttit och läst på alla möjliga olika forum om vilken kontroller jag ska välja och kan inte bli klok.
Jag jobbar som elektriker.
Först o främst tänkte jag göra en beställning till mig själv så jag kan testa och lära mig hur det funkar. Sen är meningen att jag ska göra en stor installation åt en kund. Kunden har obegränsat med pengar så där handlar det om att få till hans önskemål på ett någolunda smidigt sätt. Men viktigast av allt att det sen inte håller på att krångla stup i kvarten. Kunden har gjort om elen i hela huset med standard installation för 4 år sedan så därför är inte knx ett alternativ.

När man sitter o läser på forum så verkar det ju som att alla controllers mer eller mindre har buggar och problem. Fattar även att för dom som det funkar smärtfritt så skrivs det inte lika mycket på forum.

Så vilken tycker ni att jag ska välja? Vera edge , zipato, Hc2 eller lite ? Som sagt pengafrågan är inte problemet utan helt enkelt vilken som är bäst. Kunden vill bara att det ska funka och kommer inte greja massa själv med detta.

Jätte tacksam för svar
 
Men om nu inte pengarna är ett problem, är inte ett KNX att tänka på ändå trots att all el är ny? En del problem och "buggar" försvinner ju
 
ennepop skrev:
Men om nu inte pengarna är ett problem, är inte ett KNX att tänka på ändå trots att all el är ny? En del problem och "buggar" försvinner ju

Nej rören är ju inte dragna för att få till knx bra. Och hela huset renoverades ju för 4 år sen så att bryta upp väggar är inte ett alternativ.
 
Fibaro Home center 2. Till kunden blir den enkelt och smidig att förstå. Samt övriga medlemmar i familjen kan använda appen enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.