Bostiks förbannade kakelfog!

Resan in i skiten började när jag fogade golvet i min nybyggda tvättstuga. Fogen tålde ingen tvätt alls och grått blev vitt. Nu har resan fortsatt till badrummet som har samma klinker samt flyter ihop med tvättstugan. Samma fog återigen för att få det att stämma med det första misslyckandet. Jo då blir fogen grå fast blandning och tvätt skett på samma sätt som tidigare :/. Fogen är mjölig och blir typ aldrig hård. Orkar inte med skiten!!

Har använt schönox på en vägg tidigare och den fogen blev både i rätt färg och hård.


Så om du har bostik fog så släng skiten direkt är mitt råd.

Tack för att jag fick gnälla lite :(
 
T
Bostik kakelfog är helt okej men deras klinkerfog är totalt jävla värdelös, tar evigheter för den att torka i fogarna.
 
Jag har kaklat ganska mycket i ett kök och en liten bit i ett grovkök med den utan några problem. Förvisso har jag inte mycket att jämföra med.
 
Jag kan bara jämföra med schönox och då vet ja vem som är vinnare enligt mig.

Problemet jag upplever är att pigmentet tvättas ur förbannat lätt. För att undvika det så tvättar jag försiktigt som fan och då blir fogarna inge snygga. Men ja börjar bli van vid att krypa med stålmusen och putsa upp foghelvetena nu :)
 
Håller med, jobbar med bostiks skit varje dag och kan säga att du förlorar all finish med en så värdelös fog, har prövat allt men grått blir vit och vit blir grå. Dock använder jag PCIs fog hos privatkunder, och kan starkt rekommendera den, även Schönox är mycket bra.
 
  • Gilla
Steinmeister
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.