Hej,

Jag är på jakt efter takkåpor för en taklampa som jag tänkte försöka bygga. Tanken är att jag ska ha sju st glödlampor som hänger ner med sladdar från en takkåpa i vilken jag sätter fast dragavlastare. Tyvärr har jag inte hittat någon takkåpa i någon butik eller på svensk hemsida utan enbart på en norsk hemsida som inte levererar till Sverige, nämligen:

http://lysbutikken.no/tilbehor/takkopp-baldakin/takfeste-for-6-pendler

Är det någon som vet var man kan få tag på liknande?
 
Lysland har kontaktats! Tack!
 
Fotografen skrev:
Prova om de här gökarna skickar till Sverige?
[länk]
Äh, de hade ju för max sex lampor. Fattas alltså en :(
 
T
Men om du tittar på bliden för den kromade kåpan med en(1) lamphållare så ser man baksidan. Det ser ju ut att vara en enkel bussning med en gänga och mutter på baksidan.
Om du köper den för sex lampor och en med tre så kan du ju borra ett hål för en sjunde lampa och flytta över en bussning från den extra kåpan.

De är ju inte så dyra så det kan ju vara ett alternativ. Sen är det frågan om det blir för tajt och det kan finnas regler för hur tätt de får sitta, om det blir för varmt eller liknande men jag har sett varianter där större glödlampor suttit på kablar som gått ihop till ett och samma hål i kåpan så det borde fungera.:D

Lycka till!
 
  • Gilla
AnnaKarin87
  • Laddar…
För varmt blir det väl aldrig längre nu när sexwatts LED-lampor ersätter 40 - 60 Watts glödlampor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.