hejsan skulle det gå att sätta på en annan fläkt på en diesel kanon typ som på bilden

/Users/Robin/Desktop/IMG_3668.JPG

tacksam för alla svar antar väl att det inte går efter som jag inte riktigt vet hur dom är byggda men man kan ju alltid fråga
 
  • IMG_3668.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rent teoretiskt kan man göra så, men kanonen i sig blir ju inte tystare av det.
I praktiken skulle jag vara mycket försiktig med dylika tilltag. Såg att det stod på min att tempen på utblåset är upp till 800 grader, därtill måste du nog ha exakt rätt luftflöde på externfläkten för att inte störa förbränningen.
 
Okej då men vet du någon annan bra snabb uppvärmning som
Inte låter som ett flygplan flyger inne i garaget ?
 
kan du inte starta värmaren lite före du ska arbeta i graraget, så det är varmt när du kommer dit. då bör väl inte brännaren gå så mycket för att hålla värmen...
 
En vanlig ljuddämpare för ventilationsrör tål både värme och hindrar inte luftflödet.

Protte
 
prototypen skrev:
En vanlig ljuddämpare för ventilationsrör tål både värme och hindrar inte luftflödet.

Protte
800 grader?

Sedan är det ju inte säkert att allt ljud kommer den vägen, eller?

En alternativ lösning kan ju kanske vara att ställa värmaren utanför garaget, och låta den blåsa in varmluften i garaget, möjligen via en sådan ljuddämpare som Protte nämner, om den tål värmen.
 
max 250grader brukar det vara på insidan vent. ljuddämpare och max 140grader på utsidan, om jag minns rätt.
detta för att de ska klara brandgaser en viss tid. tiden bestämms av brandklassen
 
Ja har funderat på en sån där slang eller rör så man kan ställa kanonen längre bort i garaget men får väl se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.