Här kommer lite bilder på förutsättningarna för SPA-rummet. Som in kan se så e det ett gammalt garage som ligger på nedre våningen. Huset är ett sutteränghus från 1962 som totalrenoveras och moderniseras. Huset är ett klassiskt 60-tals hus med rödtegel och sadeltak, nu blir taket ett brutet pulpettak och fasaden kommer att bestå av cederträ, falusvart panel samt vit puts. Nedre delen av kåken blir natursten.

Nog om huset, gällande gamla garaget så kommer garageinfarten att byggas igen helt då kåken byggs ut ca 60 kvm i två plan, blir nu ett dubbelgarage på övre plan istället. Kortväggen med garagedörren kommer att byggas igen med rostiga plåtskivor. Fönstret närmast garageporten blir kvar men byts ut med ett modernt 3-glas. Det andra fönstret tar vi bort och bilar upp väggen för att installera en dubbeldörr i glas ut mot trädgården och vattnet. Den andra kortväggen kommer att bli en svart glasvägg med förvaring bakom. Långsidorna kommer att bli rostmetallic kakal 30*60 plattor. Taket kommer att vara råbetong med ett ramverk av svarta balkar som går lite sicksack över taket, balkarna kommer att dölja rördragning (vatten/avlopp för övre plan) samt eldragning. Gällande belysning så blir det spots i balkarna. Ner till vinkällaren blir en svart glaslucka och övrigt golv blir cederträribbor eller akaciatrall, lutar åt trallen då det är enklare att ta bort vid rengöring. Kommer även att bli fickor av vit sjösten, speciellt runt badkar, dusch mm... Som badkar blir det ett ute SPA-bad som kompletteras med en massagedusch/ångbastu. Min tanke med ett ute SPA-bad är tillgängligheten, tror man kommer att nyttja det mkt mer om det alltid är redo för att badas. Känner att ett vanligt bubbelbad tar för lång tid att fylla upp, blir ett projekt varje gång man ska bada. Vill att det ska vara smidigt och tidseffektivt, man ska kunna ta ett snabbt bad på bara nån minut efter typ ett träningspass. Lär väl kosta en del att hålla det igång men känner att det kan vara värt det då jag vill bygga ett SPA-rum som är tillgängligt varje dag i veckan om man känner för det. Gällande vent så har nedre plan mek. frånluft men garaget saknar ventilation. Kommer att punktmarkera rummet med ett slags airstar system, smidigt och bra. Sen kommer ångbastun att få ett separat frånluftdon som man kan köra igång när man bastat klart så slipper man få ut fukten i rummet. Tror det var allt. Har kommit en bit p vägen så jag lägger upp lite bilder under kommande veckan på arbete som har gjorts.

DSC00630.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSCF5323.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSCF5324.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSCF5325.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det är väl bättre att starta en ny tråd. Du kan ju länka till den härifrån
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev ingen lucka i glas till vinkällaren. Blev istället en dold lucka i teak
 
  • Gilla
Thomas.M och 4 till
  • Laddar…
Stickan56
Jag gråter en skätt över alla förstörda garage som blivit Spa, Gym, Gästrum och Stall.:confused:

MVH Stickan
 
  • Gilla
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
Dont worry Stickan!!!! Jag har byggt ett nytt dubbelgarage så nu har jag dubbelt så stort garage plus vinkällare och spa 😜👍🏻
 
  • Gilla
Steffo1980 och 2 till
  • Laddar…
Vinkällaren check, SPA check. Näst på tur är bio-rum, om det är nån som tycker det låter spännande kan jag göra en ny tråd om det bygget. Här kommer en bild på förutsättningarna, kommer att krävas lite magi och en jävla massa jobb för att få ordning på detta...!

DSCF5316.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Det vill vi så klart läsa om! :)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Självklart ska du göra ny tråd. Mitt biorum kommer om 2 år så inspiration är alltid bra :)
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Mikael_L
Va coolt att du har en sabel på väggen i vinkällaren.

Jag misstänker att du sabrerar en flaska ibland. :)


(Fast det är väl nog en huggare)
 
Redigerat:
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Jo då det e en gammal champagnesabel. Nyttjas ibland vid festligheter (dock inte i vinkällaren ha ha).
 
Blev det någon tråd för biorummet?
 
Tja, sorry dålig återkoppling. Har inte haft tid att köra igång med biorummet, men jag återkommer med tråd så fort projektet är igång.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.