phl skrev:
Smart men lite udda tips. Har du babyolja i vattnet oxo? :)
Påminner om när jag i ungdomens dar gjorde vapentjänst på I15 i Borås (regnets huvudstad).
Vi var så less på att göra rent de förbannade kpistarna varje dag, så vi tog med dem i duschen i stället.
Hett vatten gör underverk!

Men det blev en hel del anmärkningar om gravrost när vi lämnade tillbaka dödsmaskinerna :cool:
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Påminner om när jag i ungdomens dar gjorde vapentjänst på I15 i Borås (regnets huvudstad).
Vi var så less på att göra rent de förbannade kpistarna varje dag, så vi tog med dem i duschen i stället.
Hett vatten gör underverk!

Men det blev en hel del anmärkningar om gravrost när vi lämnade tillbaka dödsmaskinerna :cool:
Gjorde samma med AK5 när vi gjorde militärtjänsten. Spola i varmt vatten och sedan blåste man rent och smorde med vapenfett.Var som nya och man var klar på 15min eller så. Hade inga problem med gravrost.

Istället för babyolja kanske man kan ha i motorolja? :eek:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Shakula skrev:
Gjorde samma med AK5 när vi gjorde militärtjänsten. Spola i varmt vatten och sedan blåste man rent och smorde med vapenfett.Var som nya och man var klar på 15min eller så. Hade inga problem med gravrost.

Istället för babyolja kanske man kan ha i motorolja? :eek:
Tja, men varför inte

814-3-got4_big.jpg

i så fall?
 
Då tar jag tillbaka tråden lite gran. Har precis plockat isär och rengjort en dammsugare luktar fantastiskt när man dammsuger lite tvättmedels doft. Och det var det värt tycker jag med isärtagning och tvätt. Låta allt torka till dagen efter och lite ihopskruvande så tog det ca 1 time i arbete.

Hittade en super fin dammsugare... på våran återvinings station har vi något som dom kallar för återbruket. Där ställer man in saker som man tycker är för fina eller hela saker man inte vill slänga men ändå vill bli av med. Senast jag var där så hittade jag två stora kartonger med över 200 cd skivor uteslutande sådan musik jag själv lyssnar på så det blev en utökning av musiken i verkstan och ca 100 dvd filmer.

Pär

Pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.