Hej!
Jag har hittat ett otroligt vackert hus jag vill köpa och göra iordning till ett B&B/Pensionat. Huset is sig är stort nog för ett par rum, men jag vet inte om jag skulel trivas med att bo så nära mina gäster. Det finns 600kvm loge, stall etc som kommer med huset. Får man bygga om dessa till lägenheter/stugor för uthyrning? Jag har gjort liknande projekt förut, men inte i Sverige. För mig känns det jätte jobbigt att Sverige är så byråkratiskt och att man måste följa ALLA regler :) Vad händer om man gör fel (inte med flit alltså)?

det finns redan vatten och el till byggnaderna, måste det bli en stor ombyggnad? Behöver jag arkitekt ritningar för att söka bygglov?

Jag blir mer och mer förvirrad när jag läser här.... :) så vore tacksam för all hjälp jag kan få!

Många tack
 
Omfattningen är svår att sia om. Det kan krävas en del isolering om man ska få ekonomi i uppvärmningen. Ritningar måste du ha.
 
Välkommen till Bygga Hus-forumet Sussssssie (Jag stavade väl inte fel nu?)!

Du har angett din bostadsort till St Brelade.
Vilket land är detta? Jersey?

I så fall gäller inte svenska bygglovsregler.
 
Hej! Det ser minsann rättstavat ut 😊

Jag är mer insatt i bygg regler här än i Sverige. Huset är såklart i Sverige eftersom jag skriver på en svensk sida, men tack för att du håller koll på mig. Man vet ju aldrig....

KnockOnWood skrev:
Välkommen till Bygga Hus-forumet Sussssssie (Jag stavade väl inte fel nu?)!

Du har angett din bostadsort till St Brelade.
Vilket land är detta? Jersey?

I så fall gäller inte svenska bygglovsregler.
 
Tack ska du ha!
 
Om du får bygglov för att bygga om loge/stall får du veta när du söker bygglovet...
Det är inget krav på arkitektritningar i Sverige, men de skall vara fackmannamässigt utförda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.