Försökt hitta information om det skulle vara giltigt med ROT avdrag för att glasa in en altan men gått bet på det. Vad gäller?
Fick för övrigt en offert på att klinka garaget med rotavdrag på offerten...hantverkaren sa..du har väl ett badrum.. Känns väldigt oseriöst enligt mitt tycke, vad tycker Ni?
 
Rot på att glasa in altan på villa= ja
Rot på attglasa in balkong bostadsrätt=nej

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
Ok, hantverkaren för garaget skall man väl skippa
 
Ja det tycker jag. Man vill inte göra affärer med bedragare.
 
Bedragare? Så länge garaget är ihopbyggt med huset så är arbeten i garaget också ROT berättigade.
 
Men klinkers i garage?
Det är ju som heltäckningsmatta i köket :confused:


Obs, extra frihetsgrader på lördagsnatten äskas :)
 
Är garaget ett nybygge eller en renovering?
För fristående garage har du rätt att göra ROT-avdrag vid renovering men ej vid nybyggnation.
 
jlind74 skrev:
Är garaget ett nybygge eller en renovering?
För fristående garage har du rätt att göra ROT-avdrag vid renovering men ej vid nybyggnation.
Fristående byggt 04 så renovering är det ju. Har fått för mig att ROT ej är tillämpligt då det är ju ingen bostad.
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
hempularen skrev:
Ja det tycker jag. Man vill inte göra affärer med bedragare.
Kanske lite väl kvickt av moderatern att kalla hantverkaren för bedragare då. Kanske han skall stängas av då ;-)
 
verktygsgurun skrev:
Bedragare? Så länge garaget är ihopbyggt med huset så är arbeten i garaget också ROT berättigade.
Behöver väl inte ens sitta ihop?
 
hantverkare1 skrev:
Behöver väl inte ens sitta ihop?
OT Tolkar det som att man kan få ROT för tillbyggnad av garage om det sitter ihop med huset.
 
Mr9 skrev:
OT Tolkar det som att man kan få ROT för tillbyggnad av garage om det sitter ihop med huset.
Jo, men för renovering av garage
 
hantverkare1 skrev:
Behöver väl inte ens sitta ihop?
Du har rätt!
Att bygga ett fristående garage ger inte rätt till ROT men om man bygger nytt garage som sitter ihop med huset anses det som en tillbyggnad och är då ROT berättigat.
 
Klart jag har😉
 
  • Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.