H
Kolla men den firman som du fick tips om också. Det kostar ju inget extra. :) En granne tog in en offert den var 3-4 ggr dyrare än den takläggaren som jag rekommenderade. Se PM:et som jag skickade till dig. Dessutom är de seriösa.
 
Då är det samma du får som vi fick för 110k. Rimligt mao. Jag är nöjd för det är världens bästa hantverkare jag fått tag i - trevliga och seriösa! Dessutom bland de billigaste (för innehållet i jobbet) i mitt område.
 
Kollade med dom och fick som svar: Tyvärr utför vi inte arbeten med takpannor, utan endast låglutande tak såsom takpapp och takduk.
 
H
Malisan74 skrev:
Kollade med dom och fick som svar: Tyvärr utför vi inte arbeten med takpannor, utan endast låglutande tak såsom takpapp och takduk.
Det var ju tråkigt, misstänkte det men var inte säker. De hade ingen takläggare som de kunde tipsa om?
 
A
Malisan74 skrev:
Hej!
Vad ska man tänka på? :)
Malisan
Om du har takfönster som är lika gamla som taket så är det klart värt att passa på att byta det/dem. Det är inte sällan i anslutning till takfönster som det uppstår problem. Extra tråkigt om man har nytt tak och det börjar sippra in regndroppar. Glöm inte att fixa en säker plattform för sotaren också.
 
Är UNDERLAGSTÄCKNING RAW HP530 bra? Finns även något som heter Bevego?
 
Redigerat:
H
Malisan74 skrev:
Är UNDERLAGSTÄCKNING RAW HP530 bra?
Har dåligt koll på Raw, men ring och kolla med butiker som säljer byggmaterial. Vet att märkena Icopal och Mataki har bra takpapp.
 
Vilket färg märke ska man använda som är bra för att måla taket, dvs trävirket på undersidan av taket , på utsidan
 
Malisan74 skrev:
Vilket färg märke ska man använda som är bra för att måla taket, dvs trävirket på undersidan av taket , på utsidan
skall du måla råsponten under underlagspappen?

eller planerar du ha öppet till nock med synlig råspont?
 
Jag antar att ts menar i takfot/språng?
I så fall är det väl mest tycke och smak.
Jag använder bara Demidekk Ultimate, kan inte motivera varförmer än att det är en bra färg och jag får bra rabatt på den.

Finns andra bra färger också, typ Nordsjö, Flugger,alcro osv.
 
Tror det heter så som hantverkare1 skriver. Den del av taket som sticker ut vid hängrännan :)
 
Japp, takfoten är det mellan hängrännan och fasaden. Taksprång är på sidan, mellan vindskivan och fasaden
 
Vilken grundfärg ska man ha?
Vill ha den demidekk ultimate svart. Vilken passar mest Svarta Benders Candor betongpannor?
 
Var kan man köpa demidekk ultimate till en bra peng i GBG?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.