Då var det dags att börja måla huset... Men var köper jag ställningen till ett vettigt pris? Ska köpa en ihop med grannarna istället för att hyra så att man slipper stressmåla ;D
 
Har du kollat www.blocket.se?

Annars, ring ställningsfirmorna. Det lär vara dyrt i städerna där det är stort behov av ställning, fast du finner kanske en äldre Burtons till vettiga priser.
 
Fasting65 skrev:
Har du kollat www.blocket.se?

Annars, ring ställningsfirmorna. Det lär vara dyrt i städerna där det är stort behov av ställning, fast du finner kanske en äldre Burtons till vettiga priser.
En kompis tyckte bästa priset och utbudet var i stockholm och köpte därför ett lass Haki där.

Han fick för sig att det normalt försvinner mycket ställningsdelar på byggen och att därför skrivs materialet av relativt fort..........och finns delarna fortfarande kvar då så säljs dom lite "bredvid" så att säga ;)
Kolla Blocket eller att kontakta mindre ställningsbyggarfirmor är nog rätt väg att gå
 
Hyr istället eller låt grannarna köpa och hyr av dom, eller hör med arbetskamrater, släktingar, vänner om dom har ställning liggandes som du kan hyra billigt.

Jag har aldrig gillat att köpa grejer ihop med andra, det blir förståss billigare än att köpa själv, men det kan skapa osämja om en utnyttjar den för mycket, lånar ut till en massa löst folk, slarvar med underhåll o.s.v. Köper man själv å andra sidan så får man dras med  en massa ställningsdelar skrotande på tomten och alla vill låna gratis.

Om man målar med en bra färg behöver man bara ställningen en gång vart 10:e år för målarjobb och byte av vissa slitagedelar. Småsaker sköter man lätt från stege.

Förlåt att jag är negativ, eller snarare luttrad...
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.