Hejsan,

tänkte sätta upp en spegel i nya badrummet o jag har hört att man kan sätta upp någon typ av värmematta bakom så man slipper imma på spegeln.

Någon som har koll på hur det fungerar o vad för produkter man behöver?

Tacksam för svar omgående!

/Ullis
 
Ebeco har också en film för uppvärmning av spegln, jag köpte den varianten, fungerar mycket bra, jag kopplade den till badrumslampan som sitter ovanför spegeln.
 

Med en bra mekanisk fläkt kan ni få bort vattenångan på några minuter (med bonusen mindre fuktbelastning på hela badrummet).
 
Precis, försök att se över ventilationen i stället! Det är ju otillräckig ventilationen som är hududproblemet här...
 
Just när man stiger ur duschen så blir ju ofta fuktbelastningen i ett badrum så stor att spegeln immar igen oavsett hur (rimligt) bra ventilation du har.

En bra ventilation fixar problemet ganska snabbt men för mig så är det ofta just under de minuterna jag behöver spegeln för rakning.

Här hemma i vårt nuvarande badrum har vi visserligen helt värdelös ventilation, men även på hotell där jag tycker det blåser halv storm i badrummet så tycker jag att spegeln ofta är igenimmad just när den behövs.

Tror iofs att man kan undvika mycket av problemet om man kan ha bra ventilation med utsug som sitter mellan duschen och spegeln och spegeln sittande långt från duschen.

 
Biltema varianten var ju på 50W, med den ytan den täcker så är det över 200w/kvm. Dvs mer än dubbelt så hög effekt som man brukar ha på golvvärme. Det låter orimligt mycket.
 
Jag såg på ett inredningsprogram på tv ett tips för att förhindra imma på spegeln...

Att använda raklödder på spegeln. Blir kanske billigare men man måste ju hålla på med det framöver om man vill hålla spegeln immfri.
 
Jag såg på ett inredningsprogram på tv ett tips för att förhindra imma på spegeln...

Att använda raklödder på spegeln. Blir kanske billigare men man måste ju hålla på med det framöver om man vill hålla spegeln immfri.
Jag har hört talat om det tipset, men fattade inte riktigt hur det skulle gå till.....(såg inte programmet själv)
Skulle man typ smeta ut raklöddret och sen bara torka bort det eller?

Har du testat om det funkar?
 
De va nog tillomed hon "den dära som man inte fattar va hon säger" städerskan i martins program va...

Han smeta raklödder direkt ur burken över hela spegeln och torkade av med en trasa... Jovisst funka de men frågan e hur länge de håller sig...
 
Annars går det bra med schampo också. Smet ut det och polera med en trasa, så får du ingen imma. Så gör jag med visiret på hockey hjälmen och det funkar kanon.
 
Ja precis, man smetar ut det på spegeln och sen torkar man bort det. Men jag har inte själv provat det.
 
Ledsen att dra igång en sån här gammal tråd, men:

Hmm nu när jag äntligen ska köpa grejerna, så har biltema tagit bort det i sitt sortiment. någon som har några andra tips på vart man kan köpa sånt, och gärna då till bra priser..
 
Att värma spegeln med en matta bakom verkar ju mest logiskt, imma fäller ju ut sig på kalla ytor å en varm spegel = ingen imma. Kopplat till lampan i taket så drar det ju bara ström när ljuset är på.

Inte orimligt dyrt: Sigro InternetButik - - Spegelvärmare
 
viltfjall skrev:
Inte orimligt dyrt: Sigro InternetButik - - Spegelvärmare
Toppen, tack!

// C
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.