Ohoj!
Jag har tvingats bygga om verkstaden för att få lite mer utrymme i huset vilket innebär att mitt hobbyrum numera samsas med verkstaden nere i garaget. Verkstad och hobbyrum åtskiljs av en nyuppsatt vägg. Ytan är ca 7m2 resten av garaget ca 15m2. Golvet i garaget är 1950-tals standard, dvs oisolerad platta på mark. Utrymmet under plattan ( i den mån det finns sådant) ventileras med radonsug som installerades av Okab härom året. Hela garageutrymmet känns ganska torrt även fast det till stora delar ligger under marknivå. Det är väl lite si och så med dräneringen runt huset. Ny dränering planeras att göras inom ett år eller så.

Och så frågan; finns det någon lämplig färg att måla golvet i det lilla hobbyrummet med? Jag är mest ute efter att få en något mer lättsopad yta samt lite trevligare kulör än betong grå med stänk av diverse färgkladd.

///j
 
2-komponents uretanlack
 
Tack för det. Jag kollar upp.
///t
 
Dyrt som guld, men bra :)
 
Jag målade golvet i vår källare för två år sedan eftersom jag fick lite golvfärg över från ett annat projekt. Använde Alcro Entré. Innan målning försökte jag förvissa mig om att det inte fanns några problem med fukt genom att tejpa fast ~1m2 plast mot golvet och jag såg då inga tecken på detta.

Nu har dock golvet börjat släppa på vissa ställen och det kan ju bero på annat än bara fukt men jag skulle ändå råda dig att vara försiktig med att lägga ut alltför mycket pengar om du inte vet hur det står till med dränering och sådär.
 
Jag målade golvet i vår källare för två år sedan eftersom jag fick lite golvfärg över från ett annat projekt. Använde Alcro Entré. Innan målning försökte jag förvissa mig om att det inte fanns några problem med fukt genom att tejpa fast ~1m2 plast mot golvet och jag såg då inga tecken på detta.

Nu har dock färgen börjat släppa på vissa ställen och det kan ju bero på annat än bara fukt men jag skulle ändå råda dig att vara försiktig med att lägga ut alltför mycket pengar om du inte vet hur det står till med dränering och sådär.

Om du ändå vill måla så är väl Biltemas 2-komponent epoxi ganska populär bland hemmafixare/hemmamekaniker, den är dessutom rimligt prissatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.