Tyvärr har ju inte älvsbyhus ngn köksö i sina kök och om vi bygger ett Torgrim så tänker vi bygga en egen köksö.
Det enda stället som det går att bygga ngn sorts liten ö på blir emot kylen/ frysen är det någon annan som gjort det eller har några tips?
 
Är inte helt säker på att jag fattar dig rätt men om du menar att göra en "halvö" ut från kylen mot det lilla köksfönstret så skulle jag avråda.
Den där ytan med kyl+frys på ena sidan, tvättstugedörren i mitten och diskbänk+diskmaskinslucka mittemot kyl/frys är detta förhållandevis stora kök´s akilleshäl (enligt mig) och att förlänga den där smala passagen tror jag är att göra köket en björntjänst ;)

Mitt förslag är att du istället förlänger den lilla väggsnutten bakom frysen, in mot v-rummet så att du kan vända kyl och frys ett kvarts varv så att dom står med "ryggen" mot väggen och vips har du ett mycket rymligare kök där inte kyl/frysdörr, diskmaskinslucka och passage in/ut ur tvättstugan ska trängas på samma lilla plätt. Gör du så, så kan du bygga en fristående köksö i lämplig storlek mellan kyl/frys och bänken vid "lilla köksfönstret" där du får bra rörelseutrymme runt hela ön samt med fördel kan ordna en barplats på ena långsidan.
Hoppas att detta gick att förstå någorlunda iaf. ;)

//Christina.
 
Hej Christina! det är helt rätt som du säger det kommer bli alldeles för trångt.
Men ditt förslag var mycket bra!
Tusen tack.
 
Hallå!

Vi bygger också ett Torgrim och går i exakt samma tankar. Någon som har gjort det och skulle kunna tänka sig att visa på bild hur det blev?


Mvh
/Lage o Petra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.