Svar: 1

Jag ska ge den till min mamma som önskade sig (och fick) talgbollar i julklapp...
 
Nr 1
har länge tänkt köpa en sådan holk , men har tyckt att de är e hel del pengar som faktiskt kan gå till annat , är förtidspensionär sedan 5 år pga ms , sitter sedan 3 år i rullstol och vi bor 100 m från vattnet så förra året beställde jag och lät sätta upp 2 st knipholkar villka har gett mig stort nöje att se på , så att kunna följa ett par slitsamma småfågelsföräldrar vore ett stort nöje .
 
Svar: 1
Tyvärr måste vi ta ner de två sista träden på tomten, det ena pga sjukdom och det andra pga att större delen av trädet brutits av. Hade varit kul att kunna kompensera småfåglarna med en ny bostad och samtidigt stilla mitt teknikintresse. Tack på förhand.
 
Svar:1

P.g.a. bostadsbristen i detta landet så skulle jag kunna utlysa en plats i vårt träd för detta nybygge. Jag har doc några krav på den blivande hyresgästen som kommer att övervakas noga av ung arbetskraft med avancerad kamerautrustning.
 
Svar:1

Har familjens stuga 20 mil bort medans dom andra i familjen bor bara 2 mil ifrån.
Har endast möjlighet att besöka mitt "smultronställe" 2-3 ggr per år å resten av året så får jag sitta har i stan, får på sin höjd se en stadsduva eller någon skata.
Med den här uppkopplad på nätet där så kan jag slå på datorn och vrida upp volymen och höra kvitter från dom "rätta" fåglarna här i "betongen" iallafall.
 
1. Videoinspelning, ljud via mikrofon, invändigt målad med speciell färg för bättre ljusförhållanden

Vi har en fågelholk alldeles utanför vårt köksfönster, där har vi hittills varje vår haft småfåglar som lagt ägg.
Skulle verkligen vara härligt att få se vad som händer i holken och se hur ungarna utvecklas tills de kan lämna boet.
Den holk vi har är dessutom i dåligt skick nu och skulle behöva bytas ut. Våra småfåglar förtjänar ett bättre och "smartare" boende :)
 
Svar: 1

Ett helt nytt intresse som jag aldrig trodde skulle bli verklighet, jag matar och tittar på fåglar. Skittöntigt för nåt år sedan.. Spillvirke från husbygget har blivit till flera fågelholkar. Många blev julklappar och tanken på en övervakad holk har funnits men inte tiden till projektet. Här finns chans till en genväg!
 
Svar:
1. Videoinspelning, ljud via mikrofon, invändigt målad med speciell färg för bättre ljusförhållanden.

Det hade varit riktigt roligt för våra barn att följa livet i holken! Även barnens skola och dagis skulle med glädje ta del av det. Redan nu har vi några vanliga holkar i trädgården, som är bebodda varje år, så det skulle nog inte dröja länge innan den fick inneboende.

MVH
Jonas
 
Svar 1:

Barnen är så nyfikna på hur det ser ut i holken hemma, vi vill inte att de ska störa dem så det är bättre om de kan se dem på webben istället :)
 
Svar 1.

Jag vill visa Gunilla att det är fullt liv på mina fåglar inne i stan. Och kanske ha koll på läget från Västerås också där jag arbetar.
 
Svar 1.

Våra barn älskar att kolla småfåglarna som vi utfodrar och vår dotter på snart 3 år kan namnen på de flesta av dom så det vore en perfekt födelsedagspresent till henne då hon fyller år 28:e februari.
 
Rätt svar på frågan är: 1.

Det är nog inte jag som förtjänar att vinna men min fina sambo! Han har med egna händer byggt vårt hus under två års tid, bara för att vi skulle kunna bo i skogen vid havet. Han ÄLSKAR fåglar och det står nu kikare i var och vartannat fönster. Med den här holken så skulle han kunna föra över sin entusiasm till våra barn, som skulle kunna följa fågelungarna redan i vår. Så sambon Henrik förtjänar det här efter allt slit :)
 
Svar : 1

Varför ? För att jag är så otroligt nyfiken!
Göran
 
Vilken underbar tävling!!
Rätt svar är 1.
Jag och min familj älskar verkligen djur, stora som små. Idag sa min mamma hur roligt det hade varit med en fågelholk med kamera, så spännande att få följa de små liven och föräldrarna. Det hade varit så underbart att få överraska henne med en sån fin present. Ha det gott!
 
Svar 1

Lill grabben hemma gillar fåglar, han pekar och ropar pippi. Försöker fånga dom när vi är ute och går. En sådanhär holk hade varit perfekt. Då kan han även lära sig hur dom bor och se på. Vet att han hade älskat denna sak och det hade blivit ett bra sätt för han att lära sig om livets gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.