Hei. Jeg skal innrede vinden og trenger et vindu 3x3 ruter. Hvor kan jeg finne et gammelt, bra vindu (i Värmland)? Eventuelt finnes det nye vinduer i rett stil og god kvalitet til en pris som ikke er helt vanvittig? Har noen erfaring med spesialbestilt vindu fra lokale snekkerier?
Vinduet jeg leter etter skal være noe liknende dette:
vinduvind.jpg

Vennlig hilsen fra Mona.
 
På Blocket brukar man kunna köpa begagnade fönster eller hos en byggnadsvårdsbutik.
 
Takk for tips, Sophie. Akkurat nå finnes det ikke noe på Blocket, men jeg sjekker hver dag. Det er sikkert lurt å besøke en byggnadsvårdbutikk neste gang jeg er i Sverige. Så får man sjekke kvaliteten.
 
C
Kolla här:
http://www.byggigen.se/search/SearchGroup.aspx?Group=12
Tyvärr fanns inga fönster i Värmland, men det ju gå att skicka dem. Om du har vägarna förbi Stockholm någon gång har Nacka byggnadsvård en hel del på lager. Ett tips är att de också erbjuder bra pris på renovering om du inte vill göra det själv, och de kan säkert hjälpa dig med att tillverka nya karmar också eftersom begagnade fönster oftast säljs utan karm.
 
Pröva och sätt upp köpes-lappar i de närmsta orternas mat-affärer. Kan mycket väl vara att det står gamla fönster i lador runt om i bygden.
 
Takk for tips, cpalm og Oldboy! Jeg skal være tålmodig og følge godt med en periode. Det er så rart- nye fönster og dører er sikkert det enkleste, men de blir bare aldri like fine som de gamle...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.