Hei..

Jeg følger med på dette forumet da det er veldig lite forum i Norge angående robotklippere. Håper det er greit at jeg joiner dette forumet:)

Jeg bygger garasje med automatisk port til min 330X. Jeg har tenkt litt på muligheten for å bruke ECO mode funksjonen til å styre garasjeporten, ved og monitorere strømmen i grensekabelen. Denne strømmen blir skrudd på ca 3 sek før robotklipperen starter å rygge når den skal klippe. Noe som skal være greit med tid for å kjøre opp porten før 330X'n kommer kjørende ut av garasjen.

Er det noen som vet hva slags signal (spenning\strøm\AC\DC) det er i grensekabelen til automower?
Jeg har målt ca 30mA og 27mV , men syns spenningen var merkelig lav.

Kanskje det er noen som har bedre idè til hvordan styre garasjeporten.
 
Hei og velkommen hit! :)

Coolt projekt! Du får gärna uppdatera med bilder här sen! :D

Jag är ingen automower expert, men jag misstänker att om du mätt med en vanlig multimeter så får du inte rätt värde på spänningen eftersom multimetern är kalibrerad för 50Hz. Du behöver ett oscilloskop för att se frekvens och spänning korrekt.

Du kan lätt bygga lite elektronik som lyssnar på automowerns frekvens som aktiverar ett relä till garageportens motor. Det finns ett väldigt bra elektronikforum här i Sverige där du säkert kan få hjälp med elektroniken om du behöver; http://elektronikforumet.com/

Lycka till!
 
Hei... og takk for info.

Jeg brukte bare vanlig multimeter, men kunne hatt behov for et oscilloskop. Jeg skal se på forumet du linket til etter tips. Men har du en enkel oppskrift på hvordan bygge denne frekvens lytteren?

Skal prøve å ta bilder innimellom som jeg legger ut her:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.