Är det någon som har provat att köpa IKEA-kök i Polen? Bor nämligen 3 mil från Karlskrona och färjan till Gdynia.

Samma saker som i Sverige antar jag, men hur går man smidigast till väga och viktigast, vad är det för garanti som gäller? Kan man byta ut trasiga delar i Sverige?
 
Har inte testat det själv. Dock vet jag att trasiga delar kan du byta här, om de finns i det svenska sortimentet. :)
 
kollade lite på det men enligt hemsidan i polen så kostar ett exempel kök mer än i sverige.
 
Men däremot om du har lust att åka över och köpa vitvaror i Polen är det mycket billigare! Svärfadern som har polsktalande hustru gjorde detta och det var MER än halva priset för motsvarande här i Sverige. Däremot är inte IKEA-kök speciellt billigt - de håller vad de säger själva en "Europa-prisprofil" - om det stämmer vet jag inte men kan ju tyda på det om IKEA-kök är dyrare i Polen jämfört med här hemma. Men - det är en fördel att kunna språket hälsar min "styvsvärmor" då vi har lite andra kulturer med priser och prutning på sakerna - däribland vitvaror till kök och badrum.
 
Vi var och hämtade vårat kök på Ikea i Polen via Karlskrona.
Kommer inte ihåg exakt men vi tjänade typ 10000 - 12000:- på det, tror man kan byta delar i Sverige (har inte behövt det).

Vi gjorde så att vi åkte till Ikea i Sverige gjorde en inköpslista, fick sen hjälp av en bekant som talar polska som ringde ner och hjälpte oss faxa ner listan sen var det bara att hämta det med en släpkärra. Allt gick smidigt. :)
 
om du går in på ikeas polska hemsida o jämför priser så märker du att vissa enheter är billigare medan andra har samma pris eller rent av dyrare än här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.