Andersson 85 skrev:
Jordvärme pump också ?? 😊
Bergvärme
 
Andersson 85 skrev:
Hej köpte ett hus 2010 och har renoverat för fram tills idag 680 000 hunnit med en hel del så som
-jordvärme
-fasad och isolering
-nya fönster dörrar
-nytt tak och allt det innebär
- två nya kupor
- konstruerat om taket på tillbygget från platt till resnig och balkong på.
-dränerat huset
-nytt kök
- putsat om källaren
-kommunalt vatten avlopp
- Ljutit platta med golvvärme där det va torpargrund innan.
- byggt altan.

köpte huset för 650 000 då regnade det in överallt. Huset ligger i Vejbystrand och jag förväntas få 2,3 och gör förhoppningsvis en miljon i vinst då.
Men vad är tanken med renoveringen? Köpa, renovera och sen sälja och avgå med vinst?
Du måste ju bo nånstans också...
 
Singel har man varit och kunnat bo hur som helat under tiden utan att bry sig, börjar dock stå mig upp i halsen nu man vill bara komma hem till ett rent och färdigt hus vilket det typ är nu. Tolerans nivån är inte lika stor längre av förståeliga själ. Har fjälla sen en tid tillbaka som vill ha barn och hela den biten och bo ordentligt annars skulle jag sålt eller hyrt ut och fortsatt med ett till och belånat detta. Det fins en dröm om att äga lite fastigheter och hyra ut osv. Köpa sälja mm. Dock har man som sagt ett liv och en tjej som vill att vi bygger nytt med min Vinst och hennes sparade.fins ju annat i livet också skaffa barn mm. Har verkligen fått göra uppoffringar i livet dör att ro detta i hamn utan banken. Och är tveksam om man ska gräva hålet djupare. Dax att börja leva
 
Ursäkta mitt slarviga skrivande
 
Andersson 85 skrev:
Singel har man varit och kunnat bo hur som helat under tiden utan att bry sig, börjar dock stå mig upp i halsen nu man vill bara komma hem till ett rent och färdigt hus vilket det typ är nu. Tolerans nivån är inte lika stor längre av förståeliga själ. Har fjälla sen en tid tillbaka som vill ha barn och hela den biten och bo ordentligt annars skulle jag sålt eller hyrt ut och fortsatt med ett till och belånat detta. Det fins en dröm om att äga lite fastigheter och hyra ut osv. Köpa sälja mm. Dock har man som sagt ett liv och en tjej som vill att vi bygger nytt med min Vinst och hennes sparade.fins ju annat i livet också skaffa barn mm. Har verkligen fått göra uppoffringar i livet dör att ro detta i hamn utan banken. Och är tveksam om man ska gräva hålet djupare. Dax att börja leva

Visst, var sak har sin tid, så är det ju.
Du kanske skall köpa lite fastighetsaktier istället för rena fastigheter. Då kan du ändå vara med och få ta del av fastigheters värdeökning men ändå inte behöva lägga så mycket tid och kraft på det utan du kan ha fokus på familjelivet ett tag framåt istället.
 
Ja vi får se hur allt blir. Jag är duktig hantverkare och har nog någon siffror kombination 😝😝 så det är det jag bör greja med. Aktier är jag inte alls bra på och svårt att hitta något så säkert som att köpa en villa på bra läge och renovera....
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är bara skrapa på om man vill ha fina gamla massiva spegeldörrar 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.