Det där med källsortering ville jag också ha. Problemet var att epoq bara verkar ha en bredd på deras källsortering. Står att den finns i 3 olika bredder i katalogen... Men inte på hemsidan...
Inte råkar du ha en bild på hur det blev "urkapat" under mellan dina 2 40-skåp?

Det gäller att tänka mycket. Kökssäljarna ritar bara samla gamla kök som vanligt.
 
niklaspersson skrev:
Det där med källsortering ville jag också ha. Problemet var att epoq bara verkar ha en bredd på deras källsortering. Står att den finns i 3 olika bredder i katalogen... Men inte på hemsidan...
Inte råkar du ha en bild på hur det blev "urkapat" under mellan dina 2 40-skåp?

Det gäller att tänka mycket. Kökssäljarna ritar bara samla gamla kök som vanligt.
Rita får man göra själv, därav priset på köket ;) Dom är bara säljare och har ingen egen koll på vad man kan bygga.

Vilken bredd på skåpet skall du ha källsorteringen i, på ditt Epoq kök ?
 
Hade det blivit så att vi gjort den stora renoveringen som vi från början ritade för så hade även vi ritat in delade lådor under vasken med ett klassiskt utseende av två dörrar just för att som du säger är det otroligt praktiskt när man ska slänga saker. Med lådor ser man att man slänger på rätt ställe i sorteringen och med två 40lådor så behöver man inte flytta på sig så långt (y)
Förvånande att inte fler modultillverkare har det i sortimentet. 2 av 3 kökssnickare vi pratade med tyckte det lät smart och inte alls svårt att ordna
 
hoppas vi inte sabbar tråden men får man inspiration gäller det att smida medans järnet är varmt.
I katalogen från 2014 står det "epoq källsortering. Finns i 3 olika bredder. Korglådor. E11000500975" (sidan 63 i http://annons.elgiganten.se/kokskatalog/ )
På nätet står det som i länken: http://www.epoq.se/vara-kok/sortimentlista/inredningar/vrigt/kallsortering/ dvs samma insats för 60 som 80-skåp. Jag har nu ett 80-skåp men kommer att få plats på sidan av helt enkelt.
I slutet av kataloen finns en prisloista. Där finns ju 40-skåp (men då är det 3 lådor istället för 1 låda och stort utdragsskåp som i diskbänksskåpet.


Jag börjar fundera på om man ska försöka få tag på epoq och ändra. Leverans av köket om en månad...
 
Det är faktiskt otroligt smidigt =)

Okej, som sagt står ju faktiskt där att det ska finnas...
Vet inte riktigt hur du menar med urkapningen men så här ser det ut inuti =)
 
IMG_5329.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
IMG_5366.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uttaget för avloppet mellan hoarna..
 
IMG_5299.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska ju även tilläggas att ikea har ju inte en källsorteringshållare som passar 40 skåpet utan man får ju köpa en för ett 60 skåp och kapa ner den.. Men ingenting är omöjligt :D
 
Jag tolkar det som att det bara finns en storlek på 518mm i bredd. På en 80stomme får man ju tomrum på sidan att ställa tex diskemdelsflaskor på:) ska försöka ringa Elgiganten och höra. Blir ju förmodligen ett jäkla bök att ta reda på om dom har 40skåp i samma look som dina ikea på bild:) plus göra om en order.

Min ho skulle vara mitt emellan så ett stort uttag hade varit oundvikligt. Men det skiter man väl i:)

Tack för bilderna.
 
Oja, dom menar så ja =) borde ju gå med deras också, det enda är ju att man får köpa två "insatser" för källsortering i 60 skåp och sen får man kapa dom så dom går i 40 skåpen... Men som du säger det blir massa bök att förklara det för dom över telefon :)

Okej, jag har ju två lådor ovanför källsorteringen där jag förvarar diskmedel, diskborste och sån skit :p men hade man kapat ur mer i mellanväggen hade det blivit svårt att montera dom men man kan inte alltid få allt =)
IMG_5414.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gusten87 skrev:
Den är guld värd sen vi har en ekskiva, inte så bra att ställa saker direkt på den, det är väl enda nackdelen men det är snyggt.. så då tillkom avställningsytan som hjälp =)
Snyggt! Gillar bilden med limträbalken och kilarna ovanför. Visst är det charm med gamla hus :)

Kan varmt rekommender Osmo hårdvaxolja. Värd varenda krona och efter två strykningar kommer din bänk tåla det mesta. http://www.welinoco.com/produkt/osmo-top-oil
 
Ja tänk vad tråkigt om allt bara vart rakt 😜

Okej, använder en linoljebaserad möbel/golv olja som är otroligt bra! Gäller bara att olja in med jämna mellanrum 😊
 
niklaspersson skrev:
hoppas vi inte sabbar tråden men får man inspiration gäller det att smida medans järnet är varmt.
I katalogen från 2014 står det "epoq källsortering. Finns i 3 olika bredder. Korglådor. E11000500975" (sidan 63 i [länk] )
På nätet står det som i länken: [länk] dvs samma insats för 60 som 80-skåp. Jag har nu ett 80-skåp men kommer att få plats på sidan av helt enkelt.
I slutet av kataloen finns en prisloista. Där finns ju 40-skåp (men då är det 3 lådor istället för 1 låda och stort utdragsskåp som i diskbänksskåpet.QUOTE]

jag har Epoq från 2011 med 80 skåp och jag skippade källsorteringen från Epoq och köpte lösa delar på IKEA istället då jag tyckte jag fick fler delar och billigare (kanske inte snyggare men ..) se bild.

Metallavfallshink med liten låda ovanpå för matavfall, sopor, tidningar, plast. får plats med flingpaket till mjölkförpackningar och längst in till vänster liten låda för batterier och lampor, plus vänstra sidan plats för några större flaskor fönsterputs mm.

Den övre utdragbara lådan är jättebra också - så byter du till 40 skåp försök såga så att du fortfarande får dit invändiga lådor.

Ett tips i övrigt för Epoq - skruva dit någon extra skruv i lådans "skjutfäste" när allt sitter rätt - mina 80 lådor vickade lite med tung belastning - men extra skruvar löste det problemet.

Till Gusten87 - snyggt kök och bra ide med 2 40 skåp :)

[media]
 
Där får man ju inte glömma att om man väljer 2x40 skåp så får man inte plats med lika många kärl i lådorna som om man hade haft ett 80!
Men det är dock stiligt :)

Tack jannesjo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.