Hej

Vi har fått vattenskada i vårt badrum. Där ahade vi innan skadan vårtrumstapet samt våtrumsmatta. Nu var vi tvugna att riva ut hela badrummet samt tvättstuga och börja om. Vi bor ett trähus som vi flyttade in i juli förra året och vi hade inte tänkt renovera detta badrum på nåt år till men nu måste vi tyvärr.

Vi är väldigt kluvna i frågan vilet material vi ska välja till badrummet och därför vill jag be er om hjälp.

Vi väljer mellan våtrummsmatta/våtrumstapet som är billigare och säkrare eller kakel/klinker som är snyggare och höjer värden på huset mer. Nu tänker vi inte flytta så vi vill göra det som är både bäst för vårt hus men även för oss.

Kom gärna med tips och råd och hur ni andra själva skulle göra om ni var i vår sits.

Sen undrar jag var i Haninge man kolla på våtrumstapater.

MVH

Delphin2
 
Låter som mattan/tapeten inte var så värst säker ;)

Jag hade tagit kakel/klinker varje dag i veckan, även om man inte ska sälja så ger det en trevligare hemmamiljö
 
O
Jag är som AndersMalmgren, inne på att kakel är snyggast! Men jag vet att det finns många här på forumet som tycker tvärtom... och säkerligen kan prata sig varma om tapeter...
Vad känner ni själva? Vad vill ni lägga på ett badrum? Ni ska bo där...
 
Jag vet att en av de större byggfirmorna i vår stad alltid sätter riktig våtrumsmatta som tätskikt och sedan kaklar på den om kunden vill ha kakel.
Deras upplevelse är att det ger ett säkrare våtrum, särskilt i träbjälklag.

Skulle jag renovera vårt badrum idag, som i dagsläget har våtrumsmatta på golv och vägg så skulle jag nog i alla fall sätta våtrumsmatta på golvet.
 
Hej

Tack för alla svar. Vi fick riva upp vårt badrum pga vattenläcka i värmerören så nu har vi möljighet att bygga upp helt nytt badrum Vi har nu åkt runt och tittat och kommit fram till att vi kör på kakel och klinker.
Tack ännu en gång.
MVH

Delphin2
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
O
Bra val att köra med kakel... mycket snyggare enligt mig....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.