Den ska vara vit på ena sidan också.
 
Och så ska den sågas/skäras till så den passar också. På de möbler jag monterat så är det fräst en kant på baksidan som man passar in masoniten i.
 
Kostar hela stommen 500kr på Ikea så hade jag åkt och köpt en sådan och lämnat allt nytt till grannen, så slipper man ev tjafs sedan för att skivan inte passade perfekt osv.
 
  • Gilla
Ulric och 4 till
  • Laddar…
Ibland får man köpa mer än bara delen som är sönder.
Det är nog enklast.
 
Hade det hänt mig hade jag sagt: Fixa nytt bakstycke och kom hit med en kasse bira så fixar vi det ihop.
 
  • Gilla
A-Man_08
  • Laddar…
H
Gör man en sån dundertabbe hade jag frågat grannen vad han ville göra, nytt bakstycket, ny garderob.
Tycker det bara är att betala och se glad ut. Det var ju tur att inte borret hamnade en dyr tavla :) eller att någon person stod lutad mot väggen. Så se det från den ljusa sidan.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Med tanke på den skicklighet du visade när du borrade igenom väggen så skulle jag aldrig släppa lös dig på att laga garderoben :)
 
  • Gilla
Beltis och 1 till
  • Laddar…
big mike skrev:
Blev hål i en målad vägg och baksidan på en garderob som stod framför sprack baksidan upp på lite, bitarna till garderoben sitter kvar så det går att limma ihop så att det knappt syns.

Tycker det blir dyrt med självrisken för dom små skadorna.

Har jag någon rätt att få återställa skadorna själv?
Vågar man fråga vad som var syftet med den stressade borrningen :)
 
Anna_H skrev:
Det kunde varit värre. Mycket värre. :banghead:

[länk]
Ojoj finns många sjuka, uppmärksamhet fick han nog, undra hur det gick med tröstandet!

Jag är också nyfiken på vad TS skulle sätta upp.
 
Enligt artikeln gick flickvännen ut och köpte cigaretter eftersom hon inte orkade se på.

Måhända att killen inte är frisk, men flickvännen kommer nog inte långt efter heller om det där är sant.
 
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Nerre skrev:
Den ska vara vit på ena sidan också.
Eller folierad som original, PAX har sådana bl.a. i ek och björkfolie. Skulle bli snyggt i våra garderober med en vit skiva och allt annat folierat i trä ;)
Men jag tror inte det framgår av tråden vad den hade för yta.
 
H
mexitegel skrev:
Enligt artikeln gick flickvännen ut och köpte cigaretter eftersom hon inte orkade se på.

Måhända att killen inte är frisk, men flickvännen kommer nog inte långt efter heller om det där är sant.
Varför ringde hon inte efter hjälp?
 
HEM2121 skrev:
Varför ringde hon inte efter hjälp?
Varför satt inte mannen inspärrad redan, han hade ju enligt artikeln gått runt med en polispistolsatrapp och hotat folk med och då blivit gripen. Man blir ju lite mörkrädd att inget händer i ett sådant läge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.