Vinn fågelholken där du kan följa fåglarna via nätet

webbholk.png

Vill du följa fågelungarna direkt från datorn, utan krångel med sladdar? Med Webbholken från Masen.com ser du allt som händer i realtid eftersom den är uppkopplad till ditt trådlösa hemmanätverk.

Holken har dessutom flera andra finesser. Kameran har till exempel IR-ljus för att du även ska kunna se i mörker. Du kan dessutom öppna upp så att vem som helst kan se vad som händer via nätet, och du kan koppla ihop den med din e-post.

Vinnaren väljer själv färg på holken.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Vilka tre funktioner har webbholken


1. Videoinspelning, ljud via mikrofon, invändigt målad med speciell färg för bättre ljusförhållanden.
X. Ljud via mikrofon, fjärrstyrd lampa, videoinspelning
2. Sittpinne på insidan för bättre utflygning, videoinspelning, fjärrstyrd lampa

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 januari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Masen.com. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Masen för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Torgil
  • Laddar…
D09
Svar 1

Mina flugsnappare är absolut värda ett online hotell där dom får den uppmärksamhet de förtjänar för sin goda tjänst (y)
 
Svar: 1

Rut 5 år och grannen Ruth 92 år vill gärna ha en webbholk tillsammans! Rut vill visa husets fåglar på sin naturinriktade förskola, och Ruth kommer också att bli sprudlande glad, då hon har svårt att ta sig ur huset för att se fåglar i allmänhet.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Svar 1

Hade varit riktig kul att ha lite inneboende fåglar att följa mellan byggpassen på huset.
Skulle vara ett riktigt uppskattad pris att använda nu när våren snart närmar sig.
 
Rätt svar är: 1

Det skulle vara roligt att sätta upp en web-holk i skogsbrynet och få titta på fåglarna "live" även inne i holken.
Skulle uppskattas av barnen att kunna följa fåglarnas utveckling från ägg till fågel.
 
Rätt svar: 1

Mina grann fåglar vill gärna ha en ny bostad som vi i familjen kan följa och hänga med när deras ungar växer upp till våren.
 
Rätt svar: 1
Jag har nyligen tillverkat två nya fågelholkar.
Det finns plats för en till!
 
Rackartekla
Svar:1
Detta har vi önskat länge. Har haft en kamera på stativ framför den närmaste fågelholken och försökt ta bilder inifrån huset med fjärrkontroll. (Det har ju gått sådär.)
Nyfikenheten på hur de har det INNE i holken är alltid lika stor. Särskilt när det är dags att flyga ut. Plötsligt är de borta och man undrar ju - när flög de??
 
Svar: 1
Så häftig holk, har gjort en Kattuggleholk och tänkt tanken med kamera i men inte haft vidare kunskap .... Nu fick jag det tack vare detta :)
Jag vill vinna för att jag gillar verkligen idén !!
Kviddevitt på er!!
 
Rätt svar: 1
Vi bor mitt i grönskan bland fåglar och andra djur, och så roligt det vore att få se en barnkammare på nära håll utan att störa!
 
Rätt svar : 1

Ingen bättre motivering än någon annan,mer än att jag vill FETT jätte gärna vinna såklart ! Men jag kan dra en halvfräckis dock ;)
Vet ni vad som låter : kvid i pitt,kvidipitt,kvidipitt ?
GONORREN !
Jaaa jag vet skitdålig MEN dock en som hängt mä i decennier :)
 
Svar: 1

Motivering: Matar fåglarna hela vintern och har en fantastisk variation av arter som kommer till borden. Det skulle vara fantastiskt roligt att få följa ett par vid häckning och uppfödning av ungarna i en sådan holk.
 
Svar: 1
"Ingen blir så glad av att se en talgoxe som du" säger min fru och skakar på huvudet...och det bästa är att min dotter, Elsa 7år, är lika galen i naturen som jag. Vi njuter lika mycket av fågelbordet i trädgården som att åka till fjällen. Att få följa ett småfågelpars häckning hade varit otroligt spännande. Eftersom jag är NO-lärare på mellanstadiet hade inte bara Elsa blivit delaktig utan dessutom även alla "mina" (ca. 150 st) barn på Elinebergsskolan i Helsingborg!
 
1. Videoinspelning, ljud via mikrofon, invändigt målad med speciell färg för bättre ljusförhållanden

Vinner jag vete fåglarna om det inte blir livat i holken (y)
 
svar 1

perfekt till min mor. hon har haft koltrastar med ungar som jagade katten, och hon har en enbent skata som återvänder vart år. vore kul att få en närmare blick på fåglarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.