Fairlane
Densia ska vara den enda som genomför en jordabalksundersökning vad jag vet. Vi anlitade dem för några år sen när vi skulle köpa ett hus (minns inte namnet på besiktningsmannen). Det är intressant att D_a_g_g fick veta att det fanns brister på elsidan för den besiktningsman vi hade kollade inte på elen utan sa att det behövde man vara elektriker för att göra.

Sist anlitade vi "Villabesiktningar i Stockholm AB" och jag tyckte att han gjorde ett väl så bra arbete som den andra besiktningsmannen från Densia, men skillnaden att jag tyckte att Jose från Villabesiktningar förklarade bättre för oss. Några kronor billigare var det också, men det är inte det viktigaste i en sån här affär.

OBS, jag tyckte Densia var bra, men han kollade inte elen, inte ventilationen etc.
 
nikasp
Återkoppling. Vi har precis köpt ett Älvsbyhus och Philip på Densia hade besiktat det för ca 5 månader sedan för säljarens räkning. Då kom vi undan med drygt 7000 för köpargenomgång (3000 el/vatten/avlopp). Han var väldigt trevlig och kändes extremt noggrann. Vi gick igenom alla rum invändigt, kröp i krypgrunden och klättrade upp på vind och tak. Skönt nog få nedslag och enda nya mot tidigare var att han hittade en saknad gummiplugg i ett uttag utomhus.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Lyfter tråden lite. Nån som vill dela med sig av erfarenheter av besiktningsmän i stockholmstrakten under 2015?
 
Thomas59 Thomas59 skrev:
Anticimex skulle jag i alla fall undvika. Oproffsiga och många klagomål. ....
Jag minns PLUS med Sverker Olofsson för ett 10-tal år sedan ett fall där ett par köpt hus för 6 miljoner tror jag. Det var ordentligt snyggt och prydligt renoverat och putsat men som senare skulle visa sig vara genomrutten under golvet. Det var Anticimex som besiktigat huset före köpet men de vägrade betala kostnaderna som uppgick till miljoner. Till slut gav de vika. Ynkryggar.
Vi ska besiktiga vårt hus och jag återkommer med hur besiktningsmannen skött sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.