2 Emmet.

Lego is the shit! Tror att ungarna får stå för renoveringen så bygger jag med Lego!
 
Svar: 2 Emmet

Våra barn brukar vara med när vi bygger och kan det mesta om huskonstruktion men ibland tenderar det ju också att ta längre tid när man har hjälp så något som håller dem sysselsatta skulle ju kanske kunna få oss att få tummarna loss och restaurera vårt sovrum som är fullständig katastrof.
 
Rätt svar är 2: Emmet
Mina grabbar har med glatt humör stått ut i en halv evighet av renovering, och när deras nya rum är färdigt behövs såklart något att sysselsätta dom med! Och händelsevis är Legobyggande favoritsysselsättningen över allt annat..
 
Redigerat:
2 emmet

För tiden då pappa måste koppla av med egen tid :) fick dock fin hjälp av 3åringen senast med snöskotern, så hoppas på mer far/dotter bonding igen vid eventuell vinst.
 
2 Emmet

Det skulle vara jättekul att få bygga ihop med mina döttrar. Att gräva i trädgården får vi vänta med tills våren kommer. Har precis plockat fram mitt Lego som är cirka 30 är gammalt. Det har blivit familjens nya kvällshobby. Att få en sådan här ny och komplett byggsats tror jag skulle bli mycket uppskattat.
Väntan på att våren går nog då lite fortare.
 
2 Emmet

För att jag köpte en 20 år gammal lego elmotor på ebay till min sexåring. Min egen startade tyvärr inte. Det visade sig vara fel på det lika gamla kablaget. Nu har vi två.
Få andra leksaker består i generationer. Snacka kvalitet!
 
Redigerat:
svar 2 Emmet.
Vi två barnbarn skall ha att underhålla i 4 dar
Det kan behövas något att göra med en farfar med hjärtproblem ej orkar så mycket.
så därför ett lego vore ett bygge, då kan man sitta och ta det lugnt
och hjälpa dem bygga det vore rätt sunt.och hjärtat får klappa för barnen en stund..
 
Svar 2: Emmet

Svaret är lika enkelt som det är sant. För att Lego kan vi bygga tillsammans oavsett ålder och kön.
 
2. Emmet

Lego med tusen möjligheter så bra,
bygg en ny variant varje da'!
 
2 - Emmet

Min 7-årige autistiska son har klara problem att koncentrera sig på att se en film men om man ger honom en LEGO-byggsats så fixar han den utan problem, sitter tyst och stilla under de timmar det kan ta honom att få ihop den.

1017424_666223036737810_932035619_n.jpg
1011916_666223150071132_1653779117_n.jpg
 
2. Emmet
Med tre barn under tio som alla gillar Lego skulle allt, till och med kartongen, bli älskat till döds. Och kanske får jag vara med på ett hörn om jag kan smita från garagebygget
 
Oj, många legofantaster i forumet och massor av bra renoveringar. Denna veckan var det riktigt svårt för oss att plocka fram vinnarna, som tur var fick hela fem personer chansen att ta hem ett set. Vinnarna är LuddeNo1, Vojma, Denta, Pj87 och Janus82. Stort grattis!!

Och för att förtydliga lite i tävlingstexten så är det totala vinstvärdet 1 800 kr, de kostar alltså inte så mycket styck :).

LuddeNo1: Min son har sett just denna hot rod byggas på youtube lätt mer än 100ggr, varje kväll innan han somnar kollar han på klippet, han skulle smälla av om han fick en på riktigt..

pj87: Har en liten "brud" här hemma som älskar allt som går att plocka isär och går att köra (skruva!?!). Pendlar mellan att bygga på Lego-bondgården till att ligga bredvid bobbycaren och skruva på dom få skruvarna. Så en bil i lite mer avancerat Lego än det hon har nu kommer nog stimulera hon så pass länge så jag kan lista klart rummet (åtminstone foder på 1 dörr )

Janus82: Min 4 åring har nyligen upptäckt teknik-lego och det bästa som han vet är att sitta tillsammans med Pappa och bygga ihop modeller. Att byggandet tar lite mer tid för honom gör ingenting utan det är väl värt att låta renoveringen vänta en timme extra.

Denta: Min dotter som är 3 år är helt galen i allt som har med lego att göra och är kanon duktig på att bygga. Jag kanske inte förtjänar att vinna......Men min dotter förtjänar det då hon är värd mest i hela världen!

Vojma: Min 7-årige autistiska son har klara problem att koncentrera sig på att se en film men om man ger honom en LEGO-byggsats så fixar han den utan problem, sitter tyst och stilla under de timmar det kan ta honom att få ihop den.
 
  • Gilla
vojma och 1 till
  • Laddar…
Toppen! Inte för att jag vann, men jag fastnade särskilt för Vojmas motivering. Grattis!
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Tackar!!! Grabben kommer att bli superglad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.