Hej jag undrar om det finns något smart sätt att lösa värme och vatten smart när man ska bila upp golvet i källartvättstugan när man har pannan i samma rum och som står på golvet.

Bilning, makadam, isolering, avlopp, värmeslingor, gjutning, tätskikt, plattsättning räknar jag med typ 5 månader med härdtider.

Någon som gjort detta utan avsaknad av värme och varmvatten i 5 månader?

Tänkte typ flytta pannan till annat rum med temporär rördragning, snabbhärdande under pannan, hänga upp pannan i taket, mm.

Skulle ju iofs kunna dra pannan fram och tillbaka, typ ut under bilning, tillbaka efter gjutning, ut igen efter härdning och tillsist in efter plattsättning.

Någon med idéer eller erfarenheter kan gärna dela med sig.

Mvh
 
Gjut med EPS så flytspacklar du dagen efter. Torktid på flytspacklet max en vecka. Problem löst. EPS isolerar även bra, hälften så bra som vanlig cellplast.
 
Det låter vettigt! Kommer nog att bli så. Skulle innebära cirka två-tre veckor utan uppvärmning och varmvatten. Blir till sommaren.

Problemet löst det ju inte riktigt. Får nog vänta till efter jag bjudit på vällagad trerätters innan jag kan lägga fram den planen där hemma! :)
 
Varmvattnet fixar du med en beg vvb från blocket, och under sommaren borde du kunna vara utan värme. Några elkonvektorer för 200kr/st kan fungera som tillfällig ersättning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.