Hur skyddar man bäst sin snöslunga? Förutsatt att det INTE finns garage eller bod att ställa den i och att den ska förvaras hela vintern vid ett fritidshus. Användas sporadiskt (4-5 ggr/vinter?) och det kan bli max 1 m snö. De speciella skyddsöverdrag, som finns att köpa - är de bra ? Finns inte risken att det blir för tätt och blir kondens och rostproblem? Har idag ställt skivor snett mot en vägg och lagt presenning över, för att få ett tillfälligt "Garage" med genomluftning. Ganska bökigt och den lösningen måste ju rivas/byggas upp varje år :mad:
Tacksam för alla uppslag.
 
Ett garagetält kanske?
Sök på Blocket, finns små nätta.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jag kör med kapell på vintern och förrådet på sommaren.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jag kör med kapell nu på vintern och en osb-skiva över som tar den värsta snön. Ibland i samband med mek eller tankning får den tina av i garaget. Glömmer ibland att täcka den efter körning då avgasröret ska få svalna först.

Ariens 80cm från 1978, extraknäcker på Arlanda ;)
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jag köpte ett litet plåtskjul på blocket för några hundra som rymmer gräsklippare, vinter/sommardäck och snöslunga. :)
 
Ett plåtskjul är ju praktiskt, men tyvärr inte möjligt på min kuperade tomt, som lyder under både strandskydd och speciella områdesbestämmelser :( . Det måste vara något stabilt (klara blåst och snö), tillfälligt ( kunna tas bort på sommaren), inte vara för iögonfallande (stöldrisk) och lätt att hantera. Verkligen inga krav, som är lätta att uppfylla samtidigt !
 
Gick idag förbi ett gatuarbete, där någon arbetade nere i en kabelbrunn. Över brunnen satt ett litet tält, som skulle passa bra till en snöslunga. Finns det någon som vet var man kan köpa sådana ?
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Verkar som om små tält kostar lika mycket som slungan :(
Blir nog någon annan lösning. Får fundera under våren/sommaren.
Tack alla ni som engagerat er och kommit med tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.