Hej!

Köpte ett hus i förra veckan, och blev informerad om att det fanns larm i villan. Den gamla ägaren kopplade ur det, men plockade dock inte ner det. Nu ska vi måla om, och de diverse larm-apparaterna sitter lite i vägen, så att säga.

Det mesta har jag lyckats få ner, undantaget är det som ser ut att vara centralenheten (se bild). Är det någon som vet hur man kommer åt skruvarna på en sådan? Såvitt jag kan se så är det ett Verisure-larm, modell äldre, men har inte lyckats hitta något modellnummer eller liknande.

Tacksam för hjälp!

DSC_0603.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte bara så enkelt att det är nyckelhålsmonterat eller på en förmonterad platta på väggen?
Dvs kan man inte bara dra det uppåt så att det lossnar??
 
Inte vad jag märkt, har ryckt och dragit i det ganska ordentligt (blev hyfsat förbannad på det ett tag där). Såvitt jag kan se så sitter där två täckta skruvar in i väggen (ca 1-2cm mellanrum mellan vägg och dosa), men jag blir inte klok på hur man kommer åt att faktiskt skruva ur dem.
 
Ställ en spegel på golvet och seom det finns nån hake du når underifrån
 
MrPlow
Ta bort gallret. Tror det finns sjukhuvuden där.
 
MrPlow skrev:
Ta bort gallret. Tror det finns sjukhuvuden där.
Jag tror annars att det är bäst att låta sjukhuvuden sitta kvar bakom galler :p
 
  • Haha
  • Gilla
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
Det löste sig igår! Det var, precis som andra har sagt här, en hake på undersidan som behövde tryckas in för att kunna lossa "kåpan" på larmet. Jag hade varit på rätt väg tidigare, men haken satt som berget och det var först igår jag var desperat nog att trycka till den för kung och fosterland... med andra ord hade jag slutat bry mig om ifall larmet klarade sig helskinnat eller ej.

Stort tack för alla tips!

DSC_0621.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var det bara att skruva ner själva larmet sen när du fått av kåpan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.