Jag vill "gömma" en kulodosa ovanpå en hanbjälke till takstolarna och skulle därför vilja ha en dosa som är max 45mm bred. Längden är inte så kinkigt. Finns det såna?
 
hsd
Ja
men de får inte byggas in
 
Jag var lite otydlig där. De ska inte byggas in. De ska ligga ovanpå en hanbjälke som löper fritt i rummet (öppet upp till nock)

Kan du tipsa om fabrikat?
 
Jag är tveksam, den minsta jag hittar är 50mm i dia. Gammeldags porslin som nytillverkas av Ifö.
 
  • Gilla
henrikpalm
  • Laddar…
Kan du inte ställa dosan på högkant, och montera den på en vinkel?
 
Det vore en lösning, men då blir den väldigt synlig från trappan i huset då man kommer upp med ögonen i nivå med hanbjälken. För att få det snyggt skulle jag vilja hålla så låg profil som möjligt.
 
Det går ju att måla den i en mindre iögonfallande färg alt att du kanske spårar ner 1cm i takbjälken och kanske kan gömma den lite så sett.
 
hsd
RedTop skrev:
Jag var lite otydlig där. De ska inte byggas in. De ska ligga ovanpå en hanbjälke som löper fritt i rummet (öppet upp till nock)

Kan du tipsa om fabrikat?
Jag har sökt men den verkar inte finnas kvar i sortiment längre, den var ca 40x65 mm med 5 plintskruv
 
hsd skrev:
Jag har sökt men den verkar inte finnas kvar i sortiment längre, den var ca 40x65 mm med 5 plintskruv
OK, tack för att du tog dig tid att leta!
 
Kurtivan skrev:
[länk]

en sån är väl inte mer än 40 mm?

Tror bara dessa är godkända för 6A max. Dessutom så var den ju helt söndermålad.

Man vill ju komma över en omålad isf och med så få utbrytningar som möjligt.


Det finns ingen annan lösning på att istället få bort kopplingsdosan där den sitter då?
 
Jaja, jag mena inte just den kulodosan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.