Hej,

Jag håller på och bygger en skjutdörrsgarderob i farstun där hemma och nu när den är på plats återstår bara en täcksida på ena sidan om skjutdörrarna. Då tacksidan är en helt vanlig spånskiva har jag insett att hörnet i framkant måste skyddas med någon form av hörnskyddslist. En list som också skulle ge sidan lite stadga. Hittade denna produkt på Byggmax men jag skulle vilja ha något ännu stabilare i vitlackad metall. Har finkammat nätet efter en återförsäljare men helt utan framgång. Många har dem i metallfärg men ingen i vitt.

Vänder mig därför hit till Forumet i hopp om hjälp att peka ut någon som säljer just vita hörskyddslister i metall.

Tack på förhand
 
Skulle kunna gå med en u-profil med innerbredd på 12-13 mm i metall också så återförsäljare för detta välkomnas också.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bump*
 
zamen skrev:
bump*
b u m p
 
Både Hornbach och Bauhaus har ju diverse aluminiumprofiler, jag tror jag har sett vitlackerade där också. Har du kollat där eller på liknande ställen?
 
Bauhaus har ingen - har tokgranskat deras sortiment. Hornbach har jag inte kollat på.
 
Plåtslagare?
 
Jag var förbi Hornbach i eftermiddags för att hämta lite grejor så jag passade på att gå en sväng förbi profilhyllan också med tanke på denna tråden. Tyvärr så hade jag fel, det som fanns i vitt var några olika vinklar i PVC, antagligen liknande den på Byggmax som du länkade till i första inlägget.

Då får jag nog instämma med föregående, det borde inte kosta mycket att få en vinkel tillbockad hos en plåtslagare av vitlackerad plåt.
 
jac skrev:
Jag var förbi Hornbach i eftermiddags för att hämta lite grejor så jag passade på att gå en sväng förbi profilhyllan också med tanke på denna tråden. Tyvärr så hade jag fel, det som fanns i vitt var några olika vinklar i PVC, antagligen liknande den på Byggmax som du länkade till i första inlägget.

Då får jag nog instämma med föregående, det borde inte kosta mycket att få en vinkel tillbockad hos en plåtslagare av vitlackerad plåt.
Tack för att du kollade! Ja jag får gå på plåtslagarlinjen. Har också funderat på att snacka med någon som bygger uterum eller liknande. De befattar ju sig med en hel del olika aluminiumprofiler...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.