jimih skrev:
Är inte utrymmet för toan väldigt smalt? Folk vill generellt ha lite utrymme på sidorna om en toalett.

Jag lutar faktiskt också lite åt den lösningen Mikael_L nämner. Om du gör ett förvaringsutrymme av nuvarande toautrymmet så har du ett rum som är ungefär 185 * 114 cm, vilket är större än mitt badrum på ca 150 * 100 cm. Och i mitt badrum har jag fått plats med toalett, handfat och dusch.

Duschen kan vara i ena hörnet till höger på ritningen, och ett snyggt hörnhandfat i andra hörnet till höger. Om duschen har en duschdraperistång så är det gott om utrymme framför handfatet så länge duschgardinen är undandragen.

Toaletten kan sen vara uppe till vänster, ungefär där du har ritat ut element, fast en bit ut från hörnet så att man har lite fritt utrymme på båda sidor.
Hur ser din planlösning ut? Har ett lika stort utrymme jag funderar på.
 
Dåliga bilder men det ger ett hum om storlekestorleken iaf. 20150118_153826.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150118_153838.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150118_153845.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Barnrikehuset skrev:
Hur ser din planlösning ut? Har ett lika stort utrymme jag funderar på.
En bild säger mer än tusen ord:

20150118_170109.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att ta denna bild var jag tvungen att borra ett hål i taket upp till grannen ovanför, och sen stå i deras badrum och fota ner i mitt badrum... ;)
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
jimih skrev:
En bild säger mer än tusen ord:

[bild]

För att ta denna bild var jag tvungen att borra ett hål i taket upp till grannen ovanför, och sen stå i deras badrum och fota ner i mitt badrum... ;)
Din bild skapade inspiration! satt och provade lite olika "badrumscadshemsidor" igår. Tack! Får se när jag kommer till skott och gör något IRL (som man säger, eller kanske sa....).

För att ta den bilden hade jag köpt en drönare för att undvika fallskador :)
 
Kan du inte tänka lite utanför boxen?
Jag tycker det ser väldigt trångt ut med den smala ingången och dörr som bara är 190. Finns det inte någon annan yta på övervåningen som du kan göra badrum av, eller riva lite väggar?
 
Tyvärr finns inte möjlighet att ändra på någon planlösning har jag konstaterat:(
Jag tror vi får fokusar på att få det att se riktigt snyggt och ljust ut.
Jaga funderar om det är möjligt att lägga matta i hela rummet för att senare kakla väggarna direkt på mattan?
 
Går det inte att bygga en takkupa?
Då slipper ni snedväggen och får det betydligt rymligare.
 
Nej det finns inte utrymme för det heller:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.