jag hade denna förslag till manen men han hade redan satt kaklet ditt.:( men nu jag har ett annat ide ;) självhäftande lista på både sidor. 10928468_10206014718671688_815306102_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(y)
 
Såg att någon hade skrivit att det tog 3 veckor att kakla ett badrum?. Mitt är 8kvm golvyta, 2,40 i takhöjd, kakel och klinkers, tog hantverkaren 14 timmar att göra klart hela, ink flytspackling. Han satte allt utan kryss och snöre, ritade bara hjälplinjer, blev kanon. Fredde
 
Felet han gjorde var att använda hela plattor på en icke rak vägg, denna vägg ser dessutom löjligt sned ut, eller så har han kaklat snett, om du lägger ett vattenpass längs den hela plattans vänstra kant, är det lodrätt då?
 
vägen är sned, som sagt ska prova med list om det inte funkar får övertala honom att riva och göra om , vi har kakel kvar.
 
En vägg med ytterhörn och mer än en platta är svårt pga att du inte kan ta upp snedheten utan att det syns, väggen måste vara helt rak för att det ska bli bra...

Vi hade samma problem men vår vägg var hyffsat rak
AndersMalmgren skrev:
[bild]
Vänstersidan av trumman ovan har bara en platta och då kan man justera för fel genom att kapa plattan olika lång. Men på högerdelen går detta inte då du har en fog och sedan en platta till. Precis som i ert fall. Hoppas du hänger med på vad jag menar
 
Den där pelaren där det blev en kil av kakel på ena sidan.

Det hade troligen blivit bättre om du hade satt delade plattor mot båda hörnen, och delat dem ungefär på mitten. Då döljer man det sneda. Kanske inte försent att riva ned och göra om just det?
 
Stackare till man du har..
Varför inte vara med och hjälpa från början istället för att komma med*pekpinnar efter?
Visst, det ser inte hundra ut men går det att leva med? Lär isåfall av detta och gör om det om några år när lusten finns.
 
rastlos skrev:
...
Visst, det ser inte hundra ut men går det att leva med?...
En eller ett par krokar och så några upphängda badlakan så är det borttrollat :)
 
....det spelar ingen roll hur man trixar med plattorna och hörnlister - är väggen så sned som här så kommer något se snett ut.

Jag skulle nog spacka upp väggen så den blev rak om det första alternativet inte var ok.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
(y) gillar förslaget, ja eller bara montera en bit till gipsskiva där det är mindre. får se vi har fortfarande inte hittat någon lista som ska vara lite bredare, som ska sätta ovan på kakel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.