Perilexdosorna står det iallafall st pris på, men ett skapligt påslag, köpte en sån för 181kr, skruv och annat måste dom ju ta betalt per/st, det är ju inte ett paket mjölk som går ut efter ett par dagar.
 
Har du fått svar?
 
nino skrev:
öppnad förpackning = såld förpackning ? :)
Och givetvis öppnar man en ny förpackning för varje toppklämma man behöver. En seriös elektriker vill ju inte leverera begagnade prylar från en öppnad förpackning. :p

Skämt åsido, det där är bara ett misstag som de garanterar rättar till med svansen mellan bena.
 
Borde följt med minst en spis för det beloppet!:D
 
  • Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
hej nää förresten !vad jag tänker passar inte här..men det finns ingen heder och ärlighet kvar i världen.
 
  • Gilla
Stadsfiskalen
  • Laddar…
ingiza skrev:
hej nää förresten !vad jag tänker passar inte här..men det finns ingen heder och ärlighet kvar i världen.
Lugn nu, det här är ju garanterat ett misstag. Hade det varit bedrägeri hade man saltat fakturan på ett svårkontrollerat sätt.
 
Såklart de gjort fel på st o fp. Vi hade ett jobb med en kund där jag arbetar o istället för att beställa 2500 skruv så beställde de 2500 50 pack. Snacka om att de blev snopna när det kom två pall med skruv. De tömde centrallagret o halva vårt lager oxå.
 
  • Gilla
Ulric
  • Laddar…
E
Edda skrev:
Arbetet kostade runt 3000:- för två timmar, vilket vi var medvetna om och tycker ändå var helt ok.
Ingen annan än jag som reagerade över timtaxan? 1500:- /h. I paritet vad en jurist el dylikt kostar...
 
erkka skrev:
Ingen annan än jag som reagerade över timtaxan? 1500:- /h. I paritet vad en jurist el dylikt kostar...
Lite överdrivet kanske? Tom om man räknar bort ROT så är ju 750 kr/hr något mer än vad jag hade förväntat mig...
 
Bestrid fakturan direkt. Vänta inte tills du fåt tag i dom.
 
E
Dan_Johansson skrev:
Lite överdrivet kanske? Tom om man räknar bort ROT så är ju 750 kr/hr något mer än vad jag hade förväntat mig...
Med tanke på hur fakturan såg ut i övrigt, kanske det inte är omöjligt att 3000:- var efter ROT :)
 
hmmm om det vore ett misstag skulle väl den som skickat faktuan reagera,men va f-- går det så går det..stå på dej!!
 
Det viktigaste för dig är att bestrida fakturan, per brev eller per fax.

Det räcker med att du tar en kopia av fakturan, drar ett streck över den och skriver "Bestrides, datum, namn"
Men skickad den som brev eller fax, e-mail duger INTE.

Spela sedan in telefonsamtalen med företaget. Verkar vara ett gsg företag, går det så går det, då måste man ha varmt på fötterna!

Sedan kan man fråga sig varför du inte begärde ett kostnadsförslag? Eller hur följesedeln du antagligen skrev på ser ut?

Även konsumenter har ju viss skyldighet att agera och tänka efter före....
 
Var det lättare att skriva ett inlägg till byggahus än att ringa firman?
Ett barn förstår att det blivit fel i fakturan.

På byggahus hittar du ju förstådd 100tals likasinnade på sandlådenivå.
Ändra pris till styck och ett ljus kommer förhoppningsvis att gå upp för er.
Normalt pris ut på artiklarna då firmor installerar det bästa och inte det billigaste, samt inte agerar bank utan har omkostnader med material mm som inte ni som lipar över priset har. 😄
 
  • Gilla
osociala jävel och 2 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
Men vilka sjuka påslag i övrigt... Finns det ingen gräns för hur mycket de får lägga på?
Det där måste ju vara snudd på stöld... Och då pratar jag om grundpriset, inte antalet!
Listpriser hos grossist där hantverkaren handlar är löjligt höga. Rabatter till hantverkare är också löjligt höga. Så kan hantverkaren köpa billigt och sedan fakturera "listpris" till sin kund. Ett helt system upplagt för att lura konsumenten.

Exempel: Jag har via LRF konto på Ahlsells och skulle köpa lite isolering. Kollade före jul Beijers, Krauta, Bauhaus, XL-bygg osv Ett paket låg typiskt på 300-350 överallt (inkl moms). Ahlsell tog för samma paket 1875 kr (inkl moms). Själv får jag via LRF/bonnrabatt ca 60% så jag skulle få betala ca 500. Jag frågade hur de tänkte då…? Jo, lrf-rabatten är "sådär" på hela sortimentet (60%), elektriker få höga rabatter på elgrejer, rörmokare får höga rabatter på vvs-grejer. De hade vid flera tillfällen försökt ändra till en prisbild som mer påminner om konsumentmarknaden, men kunderna (=hantverkarna) var inte med på det - tror fan det…
 
  • Gilla
WilleR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.