Är det inte just det som är charmen? Mångfald berikar.
 
Cattis,

Jag bygger inte ett nytt hus, jag bygger ett nytt kök i gammal stil. Sigvard Bernadottes design kanke inte passar dig och din smak, du slipper :)

Jag som bor i ett hus från 1945 slipper öppna planlösningar, köksöar, marmorimitationer och nedsänkta diskhoar i furuskivor.

Jag slipper också fönster som är gjorda av så billigt trä att man måste klä dem i aluminium och är så täta att man borrar hål i dem för att få ventilation...men det kan vi ju diskutera någon annanstans :)
 
Att få bygga ett nytt hus som man gjorde förr är ju en dröm...och lär så förbli pga kostnaden...men vilken känsla över och hållfasthet i allt material som användes förr...exempelvis trägolv - parkett eller furu flera centimeter tjockt som tålde nästan allt och kunde slipas hur många gånger som helst...
 
orten... jag kan bara hålla med dej om att egen stil är bäst! gillar inte heller köksöar, spottar och trams, jag vart bara så förvånad för dom där ser man ju bara i riktigt gamla lägenheter...
 
Trodde väl det ;)

Nästa gång kanske jag bygger ett helt nytt hus istället.
 
Lill skrev:
jag tänkte precis som du Cattis  :p..men kolla på den noga. Den är ju faktiskt rätt häftiga egentligen...i rätt miljö blir det säkert attans så snyggt..och nu var det ju länge sedan man såg dom överallt... Alltså jag kan tänka mig den i mitt nya hus... ;)
Kallar man inte detta för Perstorp-skiva också? Har en tvåmeters i köket som hugande spekulanter kan få mot avhämtning.

På designtorget kan man även köpa stiltypiska ljusstakar, underlägg och annat skräp i samma stil som ser ut som taget från medeltiden alltihop.

 
amen hallå...vad har du fått lärt dig om medeltiden :). "Perstorpsplatta" finns väl i hur många varianter som helst och är väl i stort sett detsamma som laminat och finns både i golv och bänk. Utseendet kan variera alltifrån enfärgat, mönsttrat till sten- och träimitation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.