Hej!

Vi ska renovera vår villa som är i dåligt skick gällande ytskikten. Detta innebär att vi kommer att sätta upp nya gipsskivor för att komma undan en del av förarbetet + att man kan dra viss el etc. Villan är på ca 170 kvm och vi kommer att måla om allt - väggar, tak, radiatorer, snickerier... Totti helt enkelt.

Hur mycket borde ett sådant arbete landa på ungefär? Vi betalar vitt. Vi använder oss även av duktiga killar så jag gissar att de har en något högre timpenning än "nybörjare" men att det kommer att jämna ut sig i slutänden :D.

Tycker att det är svårt att veta när man själv inte har någon kunskap kring detta...
 
Ska de bara måla eller ska de göra allt underarbete med?

Det är ju spackling osv som tar tid

Inte under 100 000+material om de ska spackla och göra allt underarbete
 
Pumba skrev:
Ska de bara måla eller ska de göra allt underarbete med?

Det är ju spackling osv som tar tid

Inte under 100 000+material om de ska spackla och göra allt underarbete
Dom kommer att göra underarbete men snickarna kommer ju sätta upp gipsskivor vilket borde underlätta spackling etc. Nu har vi fått en offert på närmare 200' och jag tyckte det lät dyrt. Vi betalade 70' för en "komplicerad" vind (takhöjd, vinklar och vrår etc) på 94 kvm.
 
Försök att få minst tre offerter och inte alltför kort tid tills ni vill ha jobbet utfört.
 
Det värsta är att vi är ute i elfte timmen och nu behöver jag nog mest hjälp att skjuta hål på vår offert... Litar fullkomligt på samtliga i teamet gällande kompetens och intentioner men man tycker inte om att känna sig blåst...
 
Tycker inte 200K låter orimligt baserat på vad jag betalat i Sthlm för liknande arbeten,

/K
 
Är det så? Skönt att höra! För vi är ju fullkomligt övertygade om att deras kompetens och hantverk är fulländat. Bra bra bra. Tack för input!
 
Be om att få material, tid specat.
Om materialet går på säg 50 och arbetet 150.

150 000 kr delat på 500 kr/h = 300 h
300 h delat på 40 (1 arbetsvecka) = 7,5

Alltså 7,5 arbetsvecka för 1 man eller 3,75 veckor för två man. Du får själv avgöra om det är rimligt
 
Om alla väggar skall gipsas/spacklas/slipas och målas är nog 2.5v för 3 man eller liknande omöjligt. Inte heller att materialet blir dyrare med gipsskivor skarvremsor spackel och färg.
 
Hej Kallun,

Jag förstår inte riktigt, tycker du att det låter orimligt eller rimligt med det priset som vi fått offererat? Jag har ingen kunskap om sånt här alls :eek:
 
hittar du för 150 tkr inkl mtrl så är det nog anses vara riktigt billigt. 200 tkr känns häftigt, men jag vet inte hur omfattande arbete det är att gipsa hos dig. Är det mycket vinklar så kan det ta tid?

*edit .. såg att det inte skulle vara med gipsning. 120-150 tkr kan det nog kosta utan gipsning.
 
Redigerat:
Byggharen skrev:
Hej Kallun,

Jag förstår inte riktigt, tycker du att det låter orimligt eller rimligt med det priset som vi fått offererat? Jag har ingen kunskap om sånt här alls :eek:
Rimligt vet jag inte men att det pris du fått är ungefär vad man får betala i Stockholm stämmer med mina erfarenheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.