Asås skrev:
Ska du renovera hus med enbart skruvdragare?
Är det inte smartare att köpa början till ett vettigt system?
Inte renovera huset på så sätt utan renovera saker som har med huset att göra tex bygga altan, renovera kök, regla upp väggar etc.
 
Mikael_L
Corpes skrev:
Om jag skriver såhär då:
Med den budget på max 2500:-, vilken borr/skruvdragare rekommenderas? Användningsområden är husrenovering, kök, regelverk, altanbygge osv.
Vill du maxa inom din budget så får du just en oerhört fin,stark och kompetent maskin för precis dessa pengar på K-rauta nu.
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/borr-skruvdragare-makita-bdf456rfj-18v
Den är helt klart värd dessa pengar, men går eventuellt en bit över dina behov, inte vet jag. Men denna maskin är tillräcklig för daglig användning under lång tid, innan den gjort sitt.

Du kan också överväga danska http://www.prishammeren.dk för att shoppa en fin Makita.
 
P
Åk och kläm och känn på de skruvdragare som är intressanta.. det är så mycket en smaksak och tycke hur den sitter i handen, har man en skruvdragare som sitter som ett dasslock i handen så känns det inte bra ..

själv klickade jag hem en Makita DDF480 och en Bosch GSR 18V-EC igår .. båda passar mina händer perfekt! (y)
 
Mikael_L skrev:
Vill du maxa inom din budget så får du just en oerhört fin,stark och kompetent maskin för precis dessa pengar på K-rauta nu.
[länk]
Den är helt klart värd dessa pengar, men går eventuellt en bit över dina behov, inte vet jag. Men denna maskin är tillräcklig för daglig användning under lång tid, innan den gjort sitt.

Du kan också överväga danska [länk] för att shoppa en fin Makita.
Då måste väl Dewalten jag skrev om här ovan bli ett bra alternativ, 1790:- på netonnet. Samma maskin ligger på 2999:- på clas ohlson. Jag va förbi och kände på den och tyckte att den låg bra i handen. Såg även ett klipp på youtube där dom testade dewalt dcd780 med olika dim av skruv och dom såg ut att skruvas i smör:)
 
Mikael_L
Jag vågar inte uttala mig om deWalt, har noll koll och erfarenhet av deras skruvdragare.

Jag har dock läst att det är stor variation i kvalitet i deras sortiment, så man bör vara påläst så man väljer rätt modell. För då kan man nog få en bra maskin.
edit: Googla på modellen!

Det lilla jag hållit deWalt-dragare i mina händer så har jag dock slagits av vad fint smygdragläge många av dom har. Dom är duktiga på motorelektroniken iaf.
 
Redigerat:
Enligt konsumentbetyg på DeWalts hemsida (ca 90 betyg) så har den fått 9 av 10 och överlag positiva slutsatser.
 
Mikael_L
Ja det låter bra, särskilt som det är så många som gett betyg. :)
Är det några enstaka betyg på någon produkt kan det ibland vara riggat.
 
Jag skulle nog köpt en kombination, en vettig borrmaskin/skruvdragare som ligger bra i handen och inte är för klumpig samt kompletterat med en slagskruvdragare för 120mm skruvarna (och liknande).

Är enorm skillnad på att skruva grövre skruv med en segdragande maskin (borrmaskin) jämfört med en slående maskin då handleden i princip inte behöver motverka något vridande moment med slagmaskinen. En 10-åring har inga som helst problem att dra in en 8x150mm cutters i altanbygget :)

Nu kanske priset inte stannar på 2500:- men du får ack så mycket mer att åka med.
 
Skulle köpt en märkesmaskin med 2st 3ah batterier gärna 18v för då kommer den i princip aldrig göra dig besviken och bli en vän för livet. hade det enbart varit en maskin för att skruva i taket så skulle man kunna tänka sig något lättare men 1,6kg för en 18v är inte mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.