nån som har tips på hur man lagar bucklor på rostfria vitvaror. Ungen har rammat diskmaskinen ett antal gånger med sin bobbycar :cool:
 
I
Har jobbat en del med rostfritt, att rikta en rostfri plåt har jag aldrig lyckats med, tror det är omöjligt.
Kan du inte ha bucklorna som ett kärt minne från tiden då kotten körde bobbycar.
 
Plocka av frontplåten och hamra ut den försiktigt från baksidan. Det blir inte som nytt, men troligen betydligt bättre.
 
A
Plåten är annars lätt at byta
 
Jasså den tas bort lätt? En kanske naiv tanke jag hade var om det gick att "suga" ut bucklorna med vakuum.
 
Göran.W
Är bulorna såna som man kan trycka ut med handkraft går det bra för det mesta men behövs verktyg blir det aldrig snyggt utan kan tom bli värre,
Det går kanske stoppa in handen underifrån och bara trycka ut dom.
Efter man brutit strömmen till disken så klart.
Är det stora bulor kan det gå att bara trycka ut men är det små bulor är det inte ens lönt att försöka.
 
  • Gilla
Filppo99
  • Laddar…
A
Är det "äkta rostfritt" vilket är ovanligt, är ju materialet svårarbetat.
Är det rostfri look, skulle jag tro att en driven plåtslagare får det hyfsatt men den borstade strukturen på utsidan blir ju skadad fast det går ju säkert att borsta om
Troligen blir det bättre och billigare att byta plåten
 
Du kan väl prova med ett sådant här kit "Pops A Dent"
http://youtu.be/f6zZHeKzkGQ
Eller försöka med vanlig limpistol och något lämpligt att limma fast.
 
I
Jacon skrev:
Jasså den tas bort lätt? En kanske naiv tanke jag hade var om det gick att "suga" ut bucklorna med vakuum.
Inget naivt med den tanken, så gör man på bilplåtsverkstan med större mjuka bucklor, dock brukar de måst spackla efteråt. Plåten är ju uttänjd i en buckla, enda sättet är att med värme försöka krympa den igen, något som kräver sin man, särskilt om det är en rostfri plåt.
Tänker du prova med värme är det nog säkrast att plocka ner den.
 
MultiMan
Gör som Bosse Bildoktor tipsade: Rengör med startgas, fäst lämplig metallbit (som glidhammaren kan fästa i) med smältlim och banka på med nämnda glidhammare. Då behöver inget demonteras, men plåten bör sitta fast ordentligt annars kan den lossna.
 
A
Arash Bidarian Arash Bidarian skrev:
Läste nyss om det som kanske redan delats ut. Vet inte om det fungerar bra eller inte. [länk]
Ofta är bucklor gjorda av misstag både små och vassa, att ge sig på dessa förvärrar det
Hela
Mjuka bucklor som uppstått av att isoleringen dragit ihop sig går inte att fixa för att skummet motverkar korrigerande åtgärd
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.