Jag har lagt klinker och kaklat badrum två gånger i hela mitt liv och JAG skulle ha gjort det där tusen gånger bättre.
Det är ju helt horribelt om en seriös firma släpper genom något sånt där... Jag kan förstå om det är en nystartad firma som tagit sitt första jobb via Offerta.se och helt enkelt inte kan bättre men om man lyckas få upp kartongen med klinker kan man lägga det snyggare än det där!
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
oceanis skrev:
Har du ingen bild ifrån när dom satte tätskikt?

Och som någon skrev tidigare kan du inte ta en bild rakt ner i brunnen för att se hur den ser ut det brukar ge en del att tänka på.
Ja, man skymtar ju en metallkant nere i brunnen vilket ser märkligt ut... Eller är det klinker på klinker så man ser den gamla ramen under?
 
anders07 skrev:
Ja, man skymtar ju en metallkant nere i brunnen vilket ser märkligt ut... Eller är det klinker på klinker så man ser den gamla ramen under?
En bild kan ju ljuga lite men visst ser det konstigt ut det lilla man ser av brunnen.

Höjderna verkar lite konstiga om man försöker jämföra med slukristens höjd och att klinkern samtidigt ligger högre än den och vad är sen de där konstiga vita piggarna som sticker fram.

Men som sagt det är en konstig vinkel och bara lite man ser så det skulle vara bra med lite mer bilder och helst på tätskiktet också.

Det konstiga är att antingen är det klämringen man ser lite av och då har man lite märkligt mycket av två olika material typ flyt och fix som ligger över klämringen.

Annars är det en kant i brunnen man ser men då har man inget tätskikt eller brunnsmanschet ner i brunnen. Och naturligtvis ingen klämring heller.

Men det är svårt att se.
 
Redigerat:
meckis skrev:
Har hantverkare ingen yrkesstolthet?
Finns det någon yrkeskategori där alla verksamma har yrkesstolthet?
 
Bedrövligt, min son som är sju år hade förmodligen gjort det där bättre!
 
O
Jag tycker inte att det var så farligt...


Men så stängde jag av bildvisningen innan...:p
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
O
meckis skrev:
Har hantverkare ingen yrkesstolthet? Hade skämts ögonen ur mig att lämna det så :(
Det kostar extra....

Troligtvis missade Ts att bocka i den rutan på kontraktet :p
 
Men det va säkert billigt :p
 
  • Gilla
huggan
  • Laddar…
Gjordes kaklingen den 1 april?
 
Det finns ingen branschstandard för yrkesstolthet så då faller det
 
huggan skrev:
Gjordes kaklingen den 1 april?
nä första januari, hård nyårsafton. mycket sprit och raket sönderskjutna händer så hantverkaren hade nog trippla bandage på händerna och var nog fortfarande full. kan se det framför mig - men det är ju snett och ser förjävligt ut(beställaren) - nä sjag t,lycker det sel bra ut (hantverkaren) spyr sedan på väggen som rinner neråt, för ärligt talat det ser fan ut som någon har haft typ spysjuka när de kaklat och klinkrat, nu sätter jag den här biten ooops bajsnödig oj det kom på golvet jaja tar det imorgon, dagen efter oj det blev inte så bra jaja jag tar vinkelslipen och fixar till det med , börjar skära, oj nu kräks jag snart kommer tillbaka dagen efter ajadå glömde jag stänga av vinkelslipen och har den förstört plattorna jaja kunden ser nog inte det om jag gör lika illa överallt då kan jag ju säga att det sak se ut så!
 
Kromo skrev:
nä första januari, hård nyårsafton. mycket sprit och raket sönderskjutna händer så hantverkaren hade nog trippla bandage på händerna och var nog fortfarande full. kan se det framför mig - men det är ju snett och ser förjävligt ut(beställaren) - nä sjag t,lycker det sel bra ut (hantverkaren) spyr sedan på väggen som rinner neråt, för ärligt talat det ser fan ut som någon har haft typ spysjuka när de kaklat och klinkrat, nu sätter jag den här biten ooops bajsnödig oj det kom på golvet jaja tar det imorgon, dagen efter oj det blev inte så bra jaja jag tar vinkelslipen och fixar till det med , börjar skära, oj nu kräks jag snart kommer tillbaka dagen efter ajadå glömde jag stänga av vinkelslipen och har den förstört plattorna jaja kunden ser nog inte det om jag gör lika illa överallt då kan jag ju säga att det sak se ut så!
Låter som du var där. :)
 
nä aldrig att jag skulle kunna göra det så jävla illa inte min son på 3 år heller för den delen
 
Om du behöver hjälp till ditt möte på fredag så skulle det nog vara bra med lite mer fakta och bilder. Helst då även under arbetets gång.

Frågor typ:

Hur och vad har du beställt.
Är det en helentreprenad där en byggfirma har hela ansvaret.
Är det ett helt nytt badrum med helt ny rör dragning. Tänker tex på de rör du visar i första inlägget, för normalt får man inte gå via golvet och om det är befintliga rör som ej går att flytta så skall det skrivas avvikelse och en klack skall gjutas upp och kläs med tätskikt etc etc.
Vilka underlag är det, dvs vad för sorts väggar och golv, vilka tätskikt är använda etc etc
Gärna mer bilder på rör och hur dom kommer in i vägg och golv.

Med det kaklingsarbetet kan man ju misstänka att det är mer fel i bygget som efter ett tag kan ställa till mer elände än att det bara ser fult ut.

Därför är det bra att veta lite mer om vi ska kunna hjälpa dig med argument.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Alltså det här tog nog alla rekord i dummhet... Jag har själv kaklat 3 badrum och några kök och visst amatör som man är blir inte allt helt 100% men det här....det här... jag kan inte riktigt komma på vad jag ska säga om det här.. jag har ett golv som jag lagt och på något vis var det EN liten mosaikbit som sticker upp liite och den har man dragit tårna i ett par gånger men ni kommer ju skära upp fötterna totalt...

Och att ens rören går genom golvet? så får man vad jag vet inte ens göra nu, bygger man om badrummer måste ev rör som kommer genom golv dras om.

Är du helt säker på att det verkligen var en riktig plattsättare som var där? Eller var det en plantsättare? jag saknar helt ord för hur ända in i helvete man kan gå ifrån ett sånt jobb och tro att det är bra? Fy fan....
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.